Best oke hier in de Spanje, alleen dat autorijden… pfff

Spanje, Jerez

Ochtend nummer 1 van de twee in Chipiona. De B&B is prachtig, daar is niks aan af te dingen. Dat mag ook wel want voor 145 euro per nacht (EXCL. 16 euro voor het ontbijt) is het zeker niet de goedkoopste, maar eerlijk is eerlijk, je krijgt waar voor je geld. De kamer is werkelijk tot in perfectie afgewerkt en het is er erg schoon en comfortabel. Voor iedereen die dus wat extra centjes over hebt een aanrader. —> Even ter vergelijking, in onze eerste B&B zaten we voor 90 euro incl. Ontbijt en morgen gaan we naar een B&B voor 60 euro per nacht… Maar zoals gezegd, we zien waar we voor betalen en dan is het dikke prima.

Het ontbijt is ook uitstekend. Heerlijk vers brood, mega vers fruit, wat sowieso al 5x meer smaak heeft hier in Spanje en croissants waar zelfs meesterbakker Linda van onder de indruk is… Ow ja, en de lekkerste bak koffie die ik in jaren heb gehad, ik wil niet weten wat die machine gekost heeft volgens mij maar hij zet puur koffiegoud wat mij betreft.

Goed, genoeg veren in de kont van deze B&B, is er dan helemaal niks te zeiken? Jawel… zoals gezegd hij is wat duur, ook in de drankjes. Zo kan je in het restaurant hier om de hoek voor 1 euro een biertje halen, en hier uit de koelkast kost hij 1,50. Ook zijn de eigenaren vriendelijk, maar ook een beetje afstandelijk of arrogant, ik ben nog niet helemaal uit welk woord er het beste bij past. Maar goed jullie kennen ons, perfectie is een utopie behalve als het om onze dochter gaat.

De planning vandaag was vrij helder. Cadiz! De mooie binnenstad gingen wij maar eens bezoeken en additioneel omwille van het slaapschema van Emily zouden we ook nog even door Jerez de la Frontera rijden. De laatste genoemde is leuk om gezien te hebben maar we hadden denk ik om de echte ervaring op te doen gewoon lekker de stad in moeten duiken, maar goed dat lukte dus niet. Daarna dus Cadiz..al met al weer netjes anderhalf uur gereden en geparkeerd in het centrum.

De stad zelf ziet er erg leuk uit. Als je aan komt rijden bedenk je je wel even want het is niet meteen een parel op het eerste gezicht, maar zodra je de oude stadsmuur binnenkomt is het een echt plaatje uit een boek. Veel oude Spaanse straatjes en leuke winkeltjes, die zelfs op zondag open zijn. Veel meer dan lekker rondlopen hebben we er niet gedaan, Emily was absoluut niet in haar hum vandaag dus zagen we het niet zitten om ergens te gaan zitten.

Na een uurtje of 2,5 rondlopen hebben we rustig nog een ijsje gegeten bij de burger king…daar hadden ze namelijk een Nutella ijsje … pffff erg lekker! Niet zo lekker als de koffie van vanmorgen maar ook zeker niet heel veel minder.

Op de “terug”weg kwamen we nog langs een botanische tuin, ongeveer 200 meter van waar we geparkeerd stonden … en omdat we dat toch wel leuk vonden hebben we toch nog maar even geparkeerd en wat foto’s gemaakt, net iets te lang voor Emily haar zin maar goed zoals gezegd die was niet zo in haar hum vandaag…en dat lees je geloof ik ook wel een beetje in de toon van de blog … het was een pittig dagje ;-)

Na een uurtje te hebben terug gereden hebben we nog even het dorpje van Chipiona rondgewandeld maar toen was het wel klaar. We hebben een 45 minuten gelopen en daarvan is ongeveer 35 minuten gehuil wat de boventoon heeft gevoerd. Tja, het kan verkeren.

Om half 7 waren we terug op de kamer waar Emily gelukkig nog een goed uurtje lekker heeft kunnen spelen. Ik denk dat er nog wat tandjes doorkomen en dat ze nog wat last heeft van haar uitslag…die is verdomde hardnekkig en natuurlijk ongemakkelijk. Daarbij is er voor haar natuurlijk geen fluit aan elke keer dat vervelende gesleep, zou tijd worden dat ze gaat lopen, ze is al 10,5 maand dus ik zou zeggen schiet eens op dametje !! :-)

Vanavond gaan we weer een poging doen eten te bestellen, eigenlijk beviel dat best goed en omdat ik denk dat we de komende dagen dat niet gaan kunnen doen omdat de B&B iets afgelegener ligt gaan we het er nog maar van nemen, daarbij is het ook nog eens Max vanavond dus een beetje comfort food is wel gewenst, en heel eerlijk dat hebben we ook wel verdiend!
Morgen weer een lange dag rijden, maar dan komt wel Granada en de Sierra Nevada … iets waar ik persoonlijk heel erg naar uit kijk dus heren dames… Succes met Max en Hasta manana !

Goede reis dag vandaag en hopelijk heeft Emily er vandaag meer zin in 😀

Joke 2021-10-25 07:57:22

Mooie foto's, al aardig wat km erop zitten😎, Ja onze Max maakte er een mooie wedstrijd van en ging met de eer strijken!!👍