Het was een dolfijne dag, maar helaas, we did not win :(

Verenigde Staten, Clearwater

Zo vandaag was het de dag waarop we allemaal dingen gingen doen die we nog even geheim hielden. Dus ik weet zeker dat jullie allemaal je wekker hebben gezet om te kijken wat we precies hebben gedaan. Nou dat zal ik jullie vertellen.

De wekker stond om 8 uur omdat we om half 10 werden verwacht in de haven omdat we met een boot live naar dolfijnen gingen kijken. Een echte dolphin watch boottocht dus! Maar zoals we wel vaker hebben in het leven…pech. Je kent het wel. Het zit gewoon niet mee, en dan heb ik het niet over de erge dingen in het leven, maar gewoon pech. Zoals dat je om 9 uur aan komt kakken en dat ze zeggen: wait for 30 minutes. En dat je dat dan netjes doet, en dat ze dan zeggen: we don’t have enough people, thank you and good bye. Geen dolfijne ochtend voor ons dus.

Maar gelukkig laten wij ons niet in de zak schijten en hadden we een alternatief! Op een mile of 8 verder zat Jack’s pass, een of andere boulevard waar ze ook nog een boottochten meneer hadden zitten. Namelijk Hubbarts. Deze beste kerel kon ons voor 17,50 meenemen (de helft als de andere) en dus gingen we dat maar doen! Groot verschil met de andere tocht was dat we daar met een zeilboot zouden gaan en we nu met een motorboot gaan. Dus meer herrie die dolfijnen eventueel zou kunnen afschrikken. De tocht vertrok pas om 1 uur dus hebben we in de 3 uur die we over hadden even de boulevard afgelopen. Score: 2 koppen koffie, 2 donuts en een halve kilo Toffee Fudge, hehe :)

1 uur, en all aboard! Het was al met al leuk want we hebben een aantal dolfijnen gezien en ik heb Linda in de afgelopen 3 jaar veel verschillende houdingen aan zien nemen maar deze was wel erg leuk. Je kon goed zien dat het iets speciaals voor haar was. We hebben 3 dolfijnen gezien en een aantal foto’s geprobeerd te maken, meer zat er helaas niet in omdat de kapitein het leuker vond om over de huizen te praten dan om naar dolfijnen uit te kijken, maar goed, dan kost het gelukkig maar 17,50. En het was hoe dan ook wel heel stoer om die dieren in het echt te zien. Een hele ervaring.

Na de tocht hadden we nog iets anders op de planning staan want dit was pas deel 1 van de hint. Deel twee van de hint was iets met lightning (bliksem). Nou als je in Amerika bent, dan MOET je (vind ik) een echt sportwedstrijd bekijken. Of het nu NBA, NFL, MLB of NHL is, dat maakt niet uit maar je moet het hebben gezien. En dus gingen wij vanavond: “LETS GO LIGHTNING LETS GO!” naar de lightning bolts. Het NHL Ijshockey team van Tampa Bay.

We besloten lekker met de auto te gaan. We hebben gekeken naar UBER maar omdat dit soort sportwedstrijden heel populair zijn was dat een behoorlijk dure hobby. Namelijk 35 dollar per enkele rit. Dat is een beetje veel, dan maar een file riskeren. En helaas gebeurde dat ook. We vertrokken om 4 uur en kwamen om kwart voor 6 aan bij het stadion. Dik een uur file gehad helaas, maar het was beter dan 70 dollar betalen. Nu kost het drie kwartjes aan benzine + 20 dollar parkeren.

We liepen naar het stadion en dat was al een hele happening, maar…klein detail: wij hadden nog geen kaartjes, en dat zou wel handig zijn. Goed naar de balie gelopen en maar 2 kaartjes gehaald, er waren er nog voldoende gelukkig en voor 30 dollar per kaartje hadden we een prima plek aan de zijkant op de bovenste ring.

Daar waar Linda in de ochtend een erg gelukkig mens was, was ik dat nu. Alles wat Mart Smeets ooit heeft gepreekt over de USA Sports, alles wat de Amerikanen hebben opgeblazen als “The greatest sportscountry ever” en alles wat wij in Nederland zeg maar niet zijn…klopt als een bus. Ja het is opgeblazen, Ja het is over de top en Ja het is allemaal een hoop BLABLA om vervolgens met 3-0 op je donder te krijgen, maar het was wel echt GAAF! Na 3x20 minuten van brute overtredingen, heerlijke acties en hard gejuich was het voorbij, een petje en een ervaring rijker maar de winst zat er helaas niet in. Ondanks de eerste plaats in de competitie kregen ze toch 3-0 klop. Maar ach uiteindelijk waren wij toch de winnaars van de dag.

Over winnaars gesproken, Vannacht hebben we ook nog even naar het debat gekeken tussen Trump en Clinton, ik heb geen idee wat de berichten erover in Nederland zijn, en dat hoor ik ook graag van jullie, maar als ik 1 ding heb geleerd hier, is het dat Trump VOLKOMEN KANSLOOS IS. Dus elke journalist in NL die ook maar durft te speculeren dat Trump een kans heeft…is zijn baan niet waard. Dat wou ik op de valreep nog even kwijt :)

Wij zijn moe, voldaan en hebben een superdag gehad, en om daar morgen nog even van door te kunnen genieten, doen we dan pas de foto’s ;-). Sorry dat ze niet vanavond erop staan maar het was een behoorlijk pittige dag. Dus ik wens jullie een fijne dag, en tot morgen !!

2 dingen, Trump is kansloos en geen foto's oké maar dan reken ik vandaag toch wel op een foto in het zwembad. 😁

Joke 2016-10-21 08:44:03

Pfffff....... geen foto's...... sta ik daar zo vroeg voor op....

Yolanda 2016-10-21 08:55:43

Onze excuses, eigenlijk mijn excuses, want ik had er niet zoveel zin meer in om 12 uur s'nachts :). Ik zet ze er NU op!

Linda 2016-10-21 16:15:14

Ik moet mijn ipadje gewoon dwars houden anders past je grijns er niet op, gaaf, gaaf en nogmaals gaaf en niet jaloers hoor😒😒😒

Peter 2016-10-21 22:01:15

Geeft niets hoor zien we vandaag wel, want gisteren hebben wederom de blog niet ontvangen, dus vandaag hebben we er 2...