Relax, maak je niet druk. Je bent op vakantie!

Zweden, Trelleborg

Kopenhagen, je was leuk! We hebben twee hele leuke dagen hier gehad en ondanks dat het weer niet zo meewerkte was het al met al een dikke prima! We staan met zijn allen al vroeg op, zo rond de klok van 8 uur zitten we aan het ontbijt en zijn we al aan het overleggen hoe we in vredesnaam alle klere zooi die we mee hebben genomen weer terug in de auto krijgen.

Stel je voor, je bent met een kleine dame van goed anderhalf, opa, oma en twee ouders…. En ongeveer 486kg aan (33kuub m2) aan klerezooi op pad en het mag allemaal in een kleine lift naar 10 hoog…en weer naar beneden! Ja dat is een kleine uitdaging. Uiteindelijk is het gelukt maar vraag ons niet hoe!

De rit vandaag was een hele korte, namelijk naar Trelleborg, eigenlijk als je de kaart van Zweden en Denemarken een beetje kent is het een beetje van rechts in Denemarken doorrijden naar Links in Zweden. Logisch toch? Naja simpel gezegd was het een ritje van ongeveer 70km over de grote brug en een beetje langs de kust. Het landschap doet een beetje denken aan een Engelse detective en is opzich best leuk om naar te kijken.

Onderweg stopte we nog even voor een klein rondje door het winkelcentrum, immers koffie moest tijdig worden gedronken en ook de benen moeten zo af en toe gestrekt worden. Koffie was prima, rondje lopen ook, maar verder was daar ook wel alles mee gezegd. Nee dit zou geen dag worden die wij over 50 jaar nog aan onze kleinkinderen zouden navertellen, maar goed, dat is ook prima! Want de meeste kleinkinderen zitten toch niet te wachten op die oude verhaaltjes dus dat komt goed uit.

Het huisje dat Linda heeft uitgezocht was een heel mooi exemplaar! Pal aan het strand stond een kleine villa met wederom allemaal een eigen slaapkamer, een badkamer en zelfs een waskamer. Grote TV, altijd handig als Ajax speelt en zelfs een jacuzzi! Well done vakantie-uitzoek-team!

Het weer was nog altijd niet jacuzzi-waardig maar je moet wat te wensen overhouden natuurlijk. Inmiddels leefde we zo rond 2 uur Zweedse tijd (wat omgerekend tegen de Zweedse koers ongeveer 2 uur NLse tijd is) en Emily lag al lekker te dromen over alle koekjes en ijsjes die ze de komende weken nog moest opeten…en blijkbaar heeft ze nogal flinke plannen want ze sliep zowaar tot een uurtje of half 5. #jaloers

Nadat onze schone slaapster ontwaakt en ontdooid is nemen we de voiture naar de lokale Walmart om ons eten voor de avond te scoren. Zelf heb ik mijn pijlen gericht op de typische Zweedse biertjes en vol verwachting loop ik dan ook de winkel binnen … niets vermoedend van de hevige teleurstelling die mij in het verschiet zou liggen. Blijkbaar verkopen de Zweedse supermarkten geen speciaalbieren en moeten we daarvoor naar de echte speciaalzaken… in principe niks mis mee, maar dan moet je dat wel weten natuurlijk. Morgen hopelijk beter!

De teleurstellingen bleven zich helaas maar opstapelen. Het avondeten was lekker, dus tot dat moment gloorde er nog geen nieuw onheil aan de horizon maar toen na 89 minuten voetbal Ajax alsnog capituleerde was de dag klaar. We hadden niet veel gedaan, het weer was poep, we hadden geen lekker biertje kunnen scoren en we hadden op onze klote gekregen van Liverpool… maar ach dat maakt allemaal niks uit!!! Relax, maak je niet druk. je bent op vakantie!

Rustig dagje tussendoor is ook fijn 😊

Yolanda 2022-09-14 23:10:51

Op naar de nieuwe dag Veel plezier