Aanpassen, mopperen, slapen, erom lachen en heel veel zin in morgen!

Canada, Victoria

Het voordeel van een reisblogs is dat je al je ervaringen meteen opschrijft waardoor je heel goed kunt vastleggen wat je wel en wat je niet hebt gedaan, en waarom.

Het nadeel van een reisblog is dat je direct alles vers van de pers krijgt waardoor er nogal eens wat ongezouten meningen tussen zitten en je alle emotie goed kunt proeven.

Vandaag is zo’n dag waarop er veel emotie was. Niet zozeer extreme vreugde of angst ofzo maar gewoon een soort van dipdag. Ik zal bij het begin beginnen en dan zal alles vanzelf wel duidelijk worden.

Gister hadden we al verteld dat het ontbijt hier erg matig was, zo had ik het oude brood laten staan, want als ik thuis geen oud brood eet, doe ik dat al helemaal niet op vakantie. Vandaag was eigenlijk weer hetzelfde ontbijt, maar! De ober vertelde ons dat we tegen een zeer kleine meerprijs eigenlijk de hele kaart konden bestellen! Pannenkoeken en wafels dus! Je begrijpt de dag begon dus heel erg lekker.

Uitgecheckt en in een rits door naar de veerpond om door naar Victoria te gaan. Het was een hele soepele overtocht. Linda niet misselijk, 2 dolfijntjes gezien en de rit ging ook nog eens erg snel.

Alles was dus best soepel! Alleen nog even eten want het was al bijna 3 uur en….wij werken echt niet zo goed zonder eten. Dat is deze vakantie wel duidelijk geworden.

Waar het vandaag eigenlijk een beetje mis ging was bij het hotel. Het duurde ongeveer een half uur voor we een kamer hadden want we stonden niet in het systeem. Het is hier redelijk hoogseizoen en het had dus zomaar kunnen zijn dat we hier voor een vol hotel hadden gestaan zonder dat we een kamer hadden. Na ongeveer een half uur hadden we een nieuwe reservering gemaakt en moesten we maar even uitzoeken wat er aan de hand was. Gelukkig dus toch een kamer, maar het had wel veel frustratie en wat spanning opgeleverd. En dat op een lege maag.

We besloten meteen bij het restaurant van het hotel te gaan eten want we stierven echt van de honger. Ik was er snel uit, een beer en een burger! Besteld en kom maar op. Na 5 minuten kwam de huppelmuts terug om te zeggen dat het inmiddels 8 over 3 was en dat de burger en beer special maar tot 3 uur was. Ja, ze deed dus moeilijk over 3 minuten. @#%@#% het zijn de kleine dingen die het soms vervelend maken.

Het eten verder…Mwah Linda had een niet zo geslaagd broodje het kraanwater (lees cola) is hier met heel veel chloor aangemaakt dus als je een aantal dagen hele goede cola hebt gehad is dat ook even aanpassen.

Na het eten doen we even de stad in want Victoria zou echt DE stad zijn waar je heerlijk tot rust kunt komen en waar je heel leuk lokaal kunt shoppen. Nou … Forget it. Op elke hoek van de straat staan, liggen of hangen een aantal zwervers, de lokale winkeltjes zijn allemaal vervangen door grote ketens en de stad is zo ongeveer anderhalve winkelstraat groot waar verder niks unieks zit. Is dat erg? Nee dat is niet heel erg, maar als de verwachting heel erg anders is, is dat ook weer even aanpassen.

Gelukkig hadden we nog 1 troef in handen. Er was niet te ver van ons hotel een natuurpark waar we veel wildlife konden zien. Rendieren, beren noem maar op, dus daar gingen we maar even naartoe. Linda had inmiddels een echte klap met de hamer gekregen en kon bijna geen boe of bah meer zeggen van de slaap, waarschijnlijk omdat we anderhalf uur op de boot met de kop in de wind hebben gestaan, dit zou voor vandaag dus ook echt de laatste actie worden.

Na ongeveer 3 keer verkeerd te zijn gereden omdat of de chauffeur het verklote, de tomtom het niet wist of de borden weg gehaald waren hadden we eindelijk de juiste parkweg te pakken. En ja, je voelt hem al, 15 km lang en ongeveer 1 km waar eventueel een diertje gezien zou kunnen worden. De rest waren allemaal dikke villa’s of boerderijen waar je natuurlijk geen bal ziet. Wederom, niet heel erg, maar wel weer even de verwachting aanpassen.

Na een Mcsalade te hebben gehaald was het wel een beetje op. Vandaag begon echt heel goed maar gedurende de dag was alles eigenlijk niet zoals verwacht, en dat heeft uiteraard ook impact op je humeur. We waren een beetje klaar met aanpassen, klaar met verwachtingen bijstellen en klaar met vandaag eigenlijk.

Nogmaals is het allemaal heel erg? Nee zeker niet. En we hebben het echt wel heel erg naar onze zin op deze vakantie! Alleen voor nu even wat minder :-)

Morgen een nieuwe dag met nieuwe kansen en stiekem hebben we er beide wel heel veel zin in! 2 leuke excursies!

Tot slot voor vandaag... ach chagrijnig zijn hoort soms bij vakantie, maar aan het einde van de dag is vakantie leuk en morgen? Morgen vonden vandaag waarschijnlijk ook wel weer leuk! Dus vol goede moed zeg ik tot morgen, en goedemorgen!

Inderdaad zo een dag hoort erbij, maar liever niet. Ik hoop dat jullie lekker hebben geslapen en ik goedemorgen en geniet van een nieuwe dag met nieuwe ervaringen. Xx

Joke 2017-06-23 08:25:02

Ach is niet erg en jullie staan nog steeds lachend op de foto's....😂😂😂😂