The keys - geen hole in one, maar toch zeker wel een birdie.

Verenigde Staten, Key Largo

Onze laatste dag op de keys was alweer aangebroken. Onze ochtend begon zoals altijd met Koffie en cornflakes. Echter waren er twee verschillen met de vorige ochtenden. Linda maakte dit keer de cornflakes klaar en ik hoefde mijn teen of mijn scheen niet te stoten! HA! Dit zou nog wel eens een mooie dag kunnen worden, hoorde ik mezelf denken. (…naïeveling…! )

We besloten lekker op tijd uit te checken omdat we nog een 150km lange route moeten rijden en we wilde heel graag (lees: linda) naar het dolfinarium van de Florida Keys. Bij het uitchecken kregen we een lijst van de hotelmanager met leuke dingen die langs de route te vinden waren. Er stonden erg leuke dingen op. Sommige interessant, en sommige iets minder. Onze eerste stop zou Annie’s worden. Ze zouden er naar verluidt heerlijke koffie schenken en de legende schrijft ook dat de taart er zalig moet zijn. Nou we hebben gekeken en gezocht, maar Annie was ff niet thuis denk ik. Dus op naar de volgende stop. Dat was de midgetgolf baan van de Keys. Na wat twijfelen of we het gingen doen voor 10 dollar per persoon kon ik Linda toch overtuigen om een aanstaande nederlaag tegemoet te gaan. Zoals jullie weten is een goede basis voor een relatie een gezonde weddenschap op zijn tijd en dus hadden we deze keer weer een leuke bedacht. In Orlando hebben we een chalet met keuken en dus mocht de verliezer 2 keer een Gordon Ramsay achtige maaltijd voorbereiden en uiteraard ging ik deze wedstrijd winnen. Vrouwen kunnen immers niet golfen, hoorde ik mezelf denken. (…naïeveling…!)

Na de eerste 9 holes was de achterstand slechts 5 slagen en lag alles nog open. Helaas ben ik iets te gelukkig in de liefde en had ik ondanks mijn pure talent niet het geluk dat ik verdien. Met 7 slagen verschil moest ik mijn nederlaag erkennen. Overigens voor de traditie statistieken, op de 17de hole liep ik nietsvermoedend naar mijn professioneel gemiste bal toe en stootte ik mijn kop vol tegen een laaghangende boomstam, hadden we dat voor vandaag ook weer gehad. En het zou toch echt een goede dag moeten worden!

Lunchtijd. Ik had pijn in mijn kop en ik hoefde nu gelukkig nog niet te koken dus besloten we lekker culinair te gaan lunchen bij de Mac. Het beviel niet echt en dus hebben we onszelf maar beloofd ons te beperken tot verse broodjes van de Wallmarkt of iHop.

Na onze laatste fastfood maaltje was het dan tijd om Flipper junior in actie te zien. 70 dollar armer maar zoveel illusies rijker, dit was op tripadvisor THE must see van de regio en dus werd het toch nog een mooie dag, hoorde ik mezelf denken. (…naïeveling…! ). Het concept was dat je 5 shows kon bekijken. De eerste waren de zeeleeuwen, de tweede een bodemloze boottocht, de derde een voedershow van vissen, de vierde was een papegaaien show en tot slot een dolfijnenshow. De eerste 3 shows waren redelijk flut, ik kan het mooier maken dan het is maar het enige mooie is dat het entreegeld (wat vrij hoog is) naar deze dieren gaat die voor een groot gedeelte gered zijn. Maar toen: De papegaaien show is leuk, niets bijzonders maar ik had het nog nooit gezien (volgens mij) en dat was gewoon geinig. De dolfijnenshow was wel leuk. Ze deden niks super bijzonders maar ze brachten het leuk en deden het net even anders dan bij de bekende shows in Harderwijk e.d. Misschien werd het dan toch een goede dag, hoorde ik mezelf denken. (…dit laat ik even leeg…! )

Aangekomen bij het hotel was onze eerste reactie, tja het is een hotel. We kregen kamer 226 toegewezen en bij binnenkomst hoorde we wat water lopen. Not amused liep Linda naar het toilet in de vieze gedateerde badkamer om tot de ontdekking te komen dat het redelijk blank stond. Kleine lekkage in de toiletbak en dus besloten we linea recta terug te lopen naar de balie. Na ons beklag te hebben gedaan kregen we een nieuwe kamer, excuses en uitzicht op zee. Niet verkeerd voor een lekkende pisbak toch? De badkamer is nog steeds niet super fris en ik loop op mijn slippers door de kamer, en als je de muren al crèmekleurig verft dan is het per definitie ook niet meteen fris (deze kennis komt van Linda). Maar ach het bed is lekker, de tv is prima en morgen gaan we weer lekker door.

Tijd voor een hapje eten, en dan lekker naar bed. We besloten voor een maaltijdsalade te gaan, ware het niet dat ze deze nergens verkochten. Ow well dan maar eten bij het restaurant van het hotel. Schijnt erg goed te zijn. En ja, positiviteit werd beloond. Het eten was heerlijk! We hadden beide een fish en chips met als toetje het befaamde lime pie. Zoals gezegd, het was heerlijk! Linda vond de lime pie niet fantastisch, maar daarentegen de vis wel weer. Dus hoe dan ook een zeer geslaagde avond lijkt me!

Nu is het tijd om de zeer geslaagde avond in foto’s uit te zoeken en de planning voor morgen uit te zoeken. En zo zie je maar weer, het werd dus toch een goede dag. (…zie je nou wel…! )

Tot morgen!

Heb net alles teruggezocht, want wij krijgen geen automatische mail meer binnen 😥 Dus nu weer alles gelezen. Via FB de link opgehaald hihi... Maar zo te lezen hebben jullie het prima voor elkaar... Tot lezen weer....

Harm & Leonie 2016-10-16 08:25:44

Linda en vis? Het moet niet gekker worden.

Joke 2016-10-16 09:00:52

Je bent pas echt goed als je ook kunt verliezen,hoor ik mezelf denken( naïeveling )👍🏆🏅