Choclate chip pancakes….enough said.

Verenigde Staten, Key West

Vandaag ging het gebeuren.

Maar voordat ik vertel wat zal ik eerst even een kleine uitleg geven over hoe of wat. Het zit namelijk zo: vorig jaar reden we zoals jullie wellicht nog weten door het westen van de USA. In die rit zijn wij zo’n 86 hamburger en 3021 frietjes tegengekomen die wij allemaal hebben moeten opeten. Helaas is het ons niet gelukt een tent te vinden die ook lekkere andere dingen serveert tegen fastfood prijzen. Eenmaal terug in Nederland gingen we eens na waar we allemaal hadden gegeten en eigenlijk hebben we alles wel gehad op de iHop na. En verdomme, iHop bleek het walhalla voor niet standaard fastfood. Chocolate chip pancakes, Bacon omelets, scrambled egg with steak. You name it, they got it. En die hadden wij dus gemist…

Nu terug naar het heden, en ja het was zo ver. Gister uitgebreid onderzoek laten doen door de regisseur en de iHop was gelokaliseerd. Vandaag was de dag. Het voelde een beetje als een eerste date waarvan je eigenlijk al weet dat je gaat scoren. Zelfverzekerd en toch nerveus, maar dan op de manier die fijn aanvoelt. iHop, vandaag ging het gebeuren, de vraag was alleen…hoelaat?!

Nou niet in de ochtend want we hadden al een lekker ontbijtje gehaald voor onszelf. Om niet al te dik te worden proberen we in de ochtend gewoon lekker te ontbijten met kellogs of yogurt wat we zelf halen bij de supermarkt. Dit maakt het iets goedkoper, iets makkelijker maar vooraal iets gezonder, want die 7 kilo van vorig jaar wil ik er echt niet meer bij hebben. Gelukkig kan ik melden dat sommige tradities tot het verleden behoren, zo stootte ik deze morgen niet mijn teen, maar mijn scheenbeen. Innovatief toch? Ook had Linda het niet heel erg naar haar zin, gister in de Everglades hadden we ons goed ingesmeerd tegen muggen, maar helaas heeft ze toch iets van 20 muggenbulten opgelopen :( even in de gaten houden maar vooral proberen niet teveel te krabben, maar daar zorg ik wel voor.

De dag bestond uit een aantal leuke dingen, we hebben eerst bij het hotel voor 20 dollar een paar fietsen gehuurd zodat we alles gemakkelijk af konden gaan, vervolgens gingen we naar Duval street, South point, De vlindertuin en tot slot Mallory square.

Omdat we beide geen idee hadden waar the piep we heen fietsen kwamen we als eerste per toeval uit bij South point. Een opgehypt beeld waar een wachtrij stond van hier tot Miami om op de foto te gaan.

Na het standbeeld gingen we naar de vlindertuin die kortgezegd GAAF was. Het was niet groot, het was niet meeslepend maar dat maakte het juist zo leuk. Simpel, rustig en gewoon lekker ontspannen, ik kan hier niks sarcastisch over zeggen, kijk lekker naar de foto’s en beeld je in hoe het eruit zag.

Daarna een stukje gefietst en nog wat stranden afgereden, weinig bijzonders en beide hadden we ook niet al teveel zin meer want we konden maar aan 1 ding denken. Chocolat chip pancakes…!
Snel fietste we terug naar het hotel om de auto op te halen en naar de iHop te gaan. Met een hartslag van 160 en het zweet op het verbrande (en door muggen volgeprikte (lees: linda) voorhoofden kwamen we aan bij de parking. We keken elkaar nog 1 keer aan, zongen het liedje Eye of the Tiger en riepen “yes we can!” alvorens we naar binnen liepen. Eenmaal binnengekomen werden we hartelijk ontvangen door een Mexicaanse dame die ons vertelde dat we moesten gaan zitten en dat zij alles voor ons ging regelen. So this is what heaven looks like, dachten we nog. De kaart ging open en daar stonden ze, geschreven in een gewoon lettertype want de betekenis van de woorden is al mooi genoeg. Maar schetste onze verbazing? Er waren niet alleen chocolat chip pancakes, maar ook: White chocolate chip pancakes, American Cheesecake pancakes, blueberry pancakes enzovoort, enzovoort, enzovoort.

OH MY GOD…lichte paniek sloeg toe toen we niet wisten wat we moesten nemen. Ze hadden biefstuk a 7 dollar MET FRIET! ze hadden Omeletten met alle soorten kaas en vlees die je je maar kon bedenken en ook nog eens zoveel soorten pancakes waar je in een leven niet doorheen komt. Na een korte medische time-out herpakte we ons en besloten we beide pancakes te nemen, Hans de white chocolat chip en linda de cheesecake (verrassend he? ;)
Binnen 5 minuten stonden ze voor onze neus, vers gebakken en met heerlijke siropen erbij. Ik hou deze blog op een beschaafde wijze bij, maar een licht voedingsorgasme heb ik wel beleefd. Die van Linda waren helaas iets minder, maar dat lag meer aan het gebrek aan cheesecake als aan de smaak, die waren ze denk ik vergeten. Maar iHop did NOT disappoint en dus komen we er zeker terug!

Teruggekomen bij het hotel gingen we nog even naar Duval street en Mallory square, we hebben verder niks gekocht en Mallory square, waar een grote markt zou moeten zijn was erg leeg helaas, en dus zochten we onze heil maar in de Hagen daz voor een Frappe (ijskoffie). Hij was lekker, maar helaas hadden we wel de prijs gemist en moesten we voor een koffiebeker vol 8 dollar betalen! ow well, jammer dan :)

Nadat we klaar waren met onze culturele trip door de keys zijn we nog even lekker naar de sportschool geweest omdat het toch allemaal iets minder strak is dan toen we vertrokken en nu gaan we lekker de dag van morgen plannen en een filmpje kijken. Voor nu allemaal goedemorgen, en tot morgen!

Dat was een lekker dagje. Dat wordt overal ihop checken vanaf nu 😍 genoeg smaken voor de hele vakantie!

Yolanda 2016-10-15 05:17:45

Ziet er allemaal als genieten met een hoofdletter G uit. 😎

Joke 2016-10-15 08:22:36

Leuke foto shoot's van de hele dag, en jullie lieveling's locatie Ihop. Jam Jam.