De eerste verkeerde keuzes deze vakantie zijn een feit.

Verenigde Staten, Jackson

West-Yellowstone, en dan met name het super 8 hotel. De locatie is niet al te best, en vandaar dat deze als enige een beetje normaal aan de prijs was, maar voor de rest is er echt helemaal niks mis met het hotel. Heerlijke bedden, ruime kamers en een redelijk buffet. Geen lift, dus dat is met koffers even onhandig maar ach, je moet wat te wensen over laten.

In een vakantie waarbij je grootste frustraties zijn dat er geen McFlurry is kan je toch niet anders concluderen dan dat het een hele goede vakantie is, immers heeft ons gevoel elke keer weer tot een goede ervaring geleid en was alles tot nu toe eigenlijk best prima.

Zo was vandaag de keuze om na het ontbijt met de auto naar West-Yellowstone te gaan om alle winkels en straatjes eens door te wandelen en op jacht te gaan naar de perfecte souvenirs. Winkels waren er in overvloed en ook de gekochte souvenirs waren er te vinden. Linda een mooi vest, hans eindelijk zijn fel begeerde kentekenplaat met cowboy en er leek geen vuiltje aan de zon!

Om half 1 was het tijd om naar het volgende hotel te gaan in Jackson, een rit van ongeveer 2 uurtjes dus dat stelde niks voor. We hadden echter de keuze om 2 uur buiten Yellowstone om te rijden, of 2:30 door Yellowstone heen, uiteraard viel de keuze ondanks het warme weer op dat laatste.

En zo, beste lezers, bent u getuige van onze eerste echte foute keuze deze vakantie. Niet alleen hebben we onderweg geen dier gezien, ook hebben we er nog eens bijna 5 uur over gedaan. De drukte was abnormaal, het leek een beetje op een mix tussen de Efteling en Disney op een dag met gratis toegang. Ik kan me niet voorstellen dat een park hier blij mee is, zoveel auto’s zoveel drukte en zoveel files. Om nog maar te zwijgen over de idiootheid van de mensen in de auto’s die werkelijke de meest idiote capriolen uithalen.

Wat hebben we dan eigenlijk een geluk gehad de vorige dagen met het koude en slechte weer. Het is immers vandaag zo’n 10 graden warmer en de zon schijnt, en dat is ten opzichte van de vorige dagen heel anders geweest. Toen zagen we ook nog dieren…nu geen reet (letterlijk).

Uiteindelijk na een lange rit kwamen we dan om half 6 aan in Jackson en dat is toch wel jammer want we hadden graag meer tijd gehad om te kijken in het park Grand Teton. Het hotel zelf is erg mooi en ziet er goed uit. De stad waar het in ligt is modern, pittoresk en DRUK! Het lijkt wel of heel Amerika vakantie heeft ofzo maar alleen al naar naar het hotel vanaf de stadsgrens (2km) koste ongeveer 20 minuten.

Na het dumpen van de koffers en het per ongeluk wakker appen van mijn ouders (even de tijdverschillen vergeten, sorry!) gingen we weer terug naar de lobby om wat informatie in te winnen. Ik had een route gevonden die ons bijna gegarandeerd elanden zou laten zien en we wilde even checken of dit een goede route was.

Het was over de Moose Wilson Road richting het dorp Moose dus ja, dat kon niet missen toch! Wij gingen elanden zien dat kon niet mis. We moesten nog wel even wat eten, de broodjes hadden we vanmiddag al opgemaakt en nu moest er dus echt even goed gegeten worden. Dat was ook al de hele dag ons plan nadat we in Yellowstone toch 2 dagen wat simpeler hadden gegeten. Gezien de drukte in de stad was het een vrij kansloze missie om naar een restaurant te gaan en toch nog tijd over te houden voor de route, het was al bijna kwart voor 7 dus dachten we maar naar de route toe te rijden en onderweg ergens iets te eten.

Onze mond viel open van verbazing en geluk toen we nog geen 500m verder het restaurant zagen waar we al eerder in Cody hadden gegeten. Bubba’s Bar b Que. Je weet wel, dat tentje met die half Nederlandse serveerster. Blijkbaar waren er dus meer filialen van en dit was een restaurant waarvan de hotelmedewerker zei dat het heel goed was, maar nooit plek…beetje zoals Cody alleen snapte we het niet meteen dat het over dit restaurant ging.

Tegen beter weten in gingen we even kijken of er plek was en we waren precies op tijd. Er was plek. Alles leek dus toch nog een beetje op zijn pootjes te vallen deze dag. Echter vergaten we onze grote vuistregel. GA NOOIT OP HERHALING. Dit weten we al sinds onze eerste reis toen we in Los Angeles waren, en elk jaar presteren we het weer om dezelfde fout te maken. Koester de ervaring en maak nieuwe, probeer ze niet te reconstrueren. Kwalitatief was het eten gewoon niet wat het moest zijn en ook de toetjes waren het niet. Toch jammer want voor je 65 euro hebben we en veel geld uitgegeven en kostbare tijd verspild die we goed konden gebruiken in het park. Helaas toch wel weer een verkeerde keuze.

Met gierende banden de Moose Wilson weg dan maar opzoeken en hopen op het beste. De weg was zo’n 20km lang en dus genoeg mogelijkheden om er een te zien, maar blijkbaar hadden ze vandaag de algemene ledenvergadering van de geweienclub ofzo, want er was er niet 1!

Dan Grand Teton maar, door velen genoemd als Yellowstone 2.0 meer beren, minder mensen en toegangkelijker. Nou die laatste twee zijn zeer zeker waar, en ik kan dit park dan ook aan iedereen aanraden. Of er meer beren zitten durf ik niet te zeggen.

Uiteindelijk is het wel gelukt om nog wat dieren te zien. Helaas wel weer van grote afstand. De uiteindelijke score is geëindigd op een paar herten, zeker 1 eland maar misschien toch 2! En ook nog een bruine beer met naar horen zeggen van de Ranger 2 kleintjes. Tot slot, op de valreep kregen we ook nog een paar bevers te zien wat ook heel gaaf is, want die stond nog niet op de kaart!

En daarmee komt ons parkenavontuur ten einde. We hebben dit jaar een aantal hele mooie parken gezien en heel veel dieren. Wat ik vooral heel gaaf vind om te zien is dat zeker als het gaat om beren, de parkgangers bijna 24 uur per dag alert zijn. De meeste beren zijn op een of andere manier gemerkt en dus zodra er ergens wat te beleven is met een beer is er direct een Ranger bij aanwezig om aanwijzingen te geven en alles in goede banen te leiden. Al met al is het voor deze twee niet natuurmensen dus een hele gave ervaring geweest en op deze laatste middag in Yellowstone na een hele mooie ervaring. Ik zou iedereen dus wel afraden om later dan half juni te gaan…dan is het kwa mensen echt niet te doen!

Nu terug in het hotel is het nog 1 keer opladen voor een lange autorit alvorens we onze koffers opnieuw mogen inpakken. Zin in? ABSOLUUT NIET, maar helaas. Het geld raakt op, de vakantiedagen zijn op en de energie … tja die begint ook wel in de reserves te schieten, net als het gemis van huis en hond overigens. Al met al, een gekke dag met twee gezichten.

Goedemorgen, en tot morgen!

Nou, verkeerde keuze is wat zwaar beladen , lijkt mij. Sommige dingen kunnen anders als je de info hebt maar verder is het toch prima in orde. Prachtige omgeving daar en jullie hebben er mooie plaatjes van geschoten, ben erg benieuwd naar de reportage. Maak er nog een leuke laatste dag van en dan zien we je zaterdag weer. Alvast een goede reis gewenst, van Amy mogen jullie er nog wel ff blijven hoor🐶👋

Peter 2019-06-27 08:34:14

Ik geloof dat jullie al met al een fantastische vakantie hebben. Maar vind het niet erg als jullie weer in nederland zijn hoor 😘dus ik zou zeggen geniet er nog even van en voor nu goedemorgen! 🤗🤗wij zullen vannacht besproken zaken vast gaan voorbereiden. 😁😁

Joke 2019-06-27 11:12:16

Weer een fantastisch mooi verslag van de dag die achter jullie ligt. De temperatuur was weer gestegen na wat dagen wat minder. Een goeie afsluiting. Geniet nog van de laatste Vakantiedag. Groetjes Van Ons XXX