This is your traveling family speaking:

Spanje, Coín

Wat een spannende dag was het vandaag. Onze eerste vlucht met Emily, en onze eerste vlucht sinds tijden. Gelukkig verliep het eigenlijk allemaal vrij soepel. Opstaan ging goed, we hadden alles bij ons wat we mee moesten nemen en ja, zelfs het vliegtuig vertrok op tijd!

Het enige wat lastig bleef was het vliegen… gewoon die normale spanning die je altijd voelt als je de lucht in gaat…Gaat het allemaal wel goed? Gaan er niet ineens allemaal rare lampjes branden en gekke alarmen af? Gelukkig heb je in tijden van stress altijd de doortastende, doorgewinterde en alom ervaren piloot die je er doorheen praat. De zelfverzekerde” This is your captain speaking” … Dat is waar we op wachtte! Zodra die zelfverzekerde stem door de radio klonk dan, en enkel dan pas waren we gerust gesteld.

Ping Hello, dis is jor kapitein speaking. We uhhhhh are flying uhhhh via Rotterdam to Paris and then uhhhhhhh … OMG! Nee dit was dus NIET waar we op aan het wachten waren. Blinde paniek op de loer, angstzweet op het voorhoofd en onderbroeken die bijna vervangen moesten worden waren het resultaat ware het niet voor onze magistrale super smurf Emily.

Deze dame was op haar eerste vlucht een oase van rust. Vlak voor het opstijgen met veel smaak een flesje naar binnen gelurkt om vervolgens het eerst uurtje in een quasi ongemakkelijke houding lekker bij mama te slapen. Goed, het laatste half uurtje was even doorzetten omdat de kruipruimte toch was krap is op rij 27 stoel E maar ook daar kwamen we wel weer overheen.

Ping This is your captain speaking, we welcome you to Malaga blablabla —> Goed een ding was duidelijk, ook deze captain was erg blij dat de vlucht erop zat. Er kwamen zowaar hele volzinnen uit die bij “geen ja, geen nee, geen uhhh” erg veel punten op zouden leveren.

We waren dus geland, en enkele minuten later deden vader en dochter onze eerste stapjes, in Spanje. Viva Espanyol. Lekker warm en op het vliegveld en een vrij relaxte sfeer. Weinig gedoe met Corona en al met al prima.

De huurauto ophalen was even een dingetje, Spaanse 5 minuten worden blijkbaar in een ander tijds universum gemeten want we waren om kwart voor 11 bij Alamo en we reden om half 1 weg. Weliswaar met een gratis kinderstoel en een grotere auto als waarvoor betaald, maar toch. Het duurde ff. Uiteraard in deze bange uren was onze oase van verstandigheid Emily er om ons door deze dooie momenten heen te loodsen en ook dit deed ze weer als een volleerde heldin in opleiding.

In plaats van een Seat Arona hebben we nu een Volvo XC40 meegekregen. Aardige bak, lekker groot en en Aardig vermogen. Niks mis mee in de Spaande bergen want die zijn er… Man wat heb ik een medelijden met alle mensen die hier “gezond” op de fiets naar het werk gaan. Fysiek zijn ze misschien gezond, maar geestelijk heb ik mijn twijfels… niemand gaat met zijn gezonde verstand deze bergen bedwingen… niemand !

Affin de dag verder was relaxed, net als deze vakantie trouwens. Tempo tranquillo en gewoon lekker Touren en lekker met Emily de dagen vol kletsen. We reden van Malaga naar El Burgo en toen via Jorox naar Casa Volar waar we de komende 4 dagen slapen.

De B&B, kan ik kort over zijn. Jullie kennen ons, we hebben altijd azijn in de drinkflessen en zout voor elke slak op zak… maar toegegeven, deze B&B is tot nu toe echt helemaal top. We hebben een hele mooie kamer met aparte badkamer en een keukentje en de inrichting is schoon en sfeervol. Nog even een nachtje slapen voordat we echt de slingers uithangen maar per saldo lijkt het een hele goeie 4 dagen te worden.

Eten kunnen we kort over zijn. Dat gaat lastig worden, in ieder geval in de avond. Emily redt het tot een uurtje of 8, maar dan komen de Spanjaarden pas uit hun grotten om te eten, dus zullen we het van de uitgebreide middaglunches moeten hebben. Maar volgens mij moet dat in Spanje ook wel goedkomen.

Voor deze avond hebben wij een mooie chromecast in de B&B en daar kunnen we perfect Ajax op kijken. Morgen…nog geen idee, dus een surprise voor jullie, maar ook voor ons! De foto's van vandaag zijn nog wat weinig, maar dat zullen er de komende dagen wel meer worden.

… Buenas noches, we wensen je een goede nacht! Want als morgen zoals vandaag zal worden is er in ieder geval 1 gezin die lacht!

Blij dat het allemaal zo soepel verlopen is, enne die XC40 is wel jaloersmakend 😳 Veel plezier en maak mooie herinneringen 💋

Joke 2021-10-20 10:58:52

Zo te zien een opmaat voor een prima vakantie….. alles voorlopig goed voor mekaar. Goede reis gehad, prima vervoer, dito accommodatie en mooi weer. Hebben jullie verdiend😉. Genieten maar en veel plezier.

Peter 2021-10-20 11:10:25

Wat is Emily toch een fantastisch kind! 🥰

Yolanda 2021-10-20 12:04:15

Ja, Anton keek gelijk op internet wat voor mooie auto jullie in rond toeren. Super mooi! En Emily was de mooiste afleiding in afwachting op de huurauto. Genieten!!

Ans 2021-10-20 14:38:49

Fijn dat alles goed gegaan is Nu lekker genieten Veel plezier