Terugreisdag 2

Frankrijk, Albert

Bij inpakken, gelukkig droog.
We hebben niet zoveel haast want we willen rond 360 km rijden.
Bert kan zelfs nog twee leuke jonge 🫣vrouwtjes helpen bij het wisselen van de gasfles, ze draaiden de koppeling de verkeerde kant op.
Je moet maar net weten dat bij gasflessen de draai precies de andere kant op moet 😂

Gisteren een rustig dagje gehad.
Het regende af en toe waardoor we besloten om niet naar le Mans te fietsen.
Wel hebben we in het dorp hier boodschappen gedaan.
Yvré-l'Évêque is een leuk dorp.
Echt een goed dorp om een "Ik vertrek" op te nemen.😅
Ik hoor jullie al zeggen: ,,Hoe kóm je erop."
Nou... ik kijk natuurlijk ook tv.
Het is een mooie streek, het dorp heeft alles wat een jong gezin nodig heeft, veel groen, veel om te wandelen, fietsen, een apotheek en een dokter, de super en Le Mans niet te ver weg, voor de fanaten het racecircuit.
Het is zomaar een idee wat in me op kwam.😘😘

Nu gaan we weer verder.

De meeste buien missen ons net an.
We komen na 383 km even over 15:00 u aan in de Franse plaats Albert.
(Grappig die naam, als ik het aan Albert vertel krijgt hij rode oogjes 😂)
Een héél leuk vrouwtje heet ons welkom.

Het lijkt ons een gezellig dorp met 2 mooie kerken, restaurants en een aantal fietsroutes.
Of met de trein, naar Amiens, Lille, Rouan allemaal historische steden.
Wij denken dat we het hier leuk gaan vinden en komen vast nog terug én een mooie afstand vanaf huis.(363km).

Een aanrader voor als je niet zo ver weg wilt.

Goh, ben ik toch weer de eerste. Leuke reportage. Maar de kou straalt er van af. Gauw naar huis maar waar het ook koud is maar kun je in een lekker bed stappen met elektrische deken aan. Hahaha. Lieverds, eind in zicht.

Nelly 2024-04-16 21:21:00

Wat een mooi dorp. En wat een reis hebben jullie al gemaakt 🙈🙈🙈 nu op weg naar huis , waar het nu net enorm gehageld heeft. 8 graden . 🥶 Goeie reis nog verder. Misschien op tijd voor de bloemencorso zaterdag. 🙋‍♀️🙋‍♀️🙋‍♀️