Toledo de mooie oude stad.

Spanje, Toledo

We besluiten om niet op de bus te wachten, maar te lopen.
Naar de stad was eigenlijk maar iets meer dan 2 km, maar in totaal hebben we die dag bijna 13 km gelopen.

Het was een heel leuke dag in een mooie stad.
Heel jammer dat het grote fort Alcázar de Toledo, hét gezicht van Toledo dicht was.
De stad is al heel oud en heeft een lange geschiedenis van oorlogen tussen godsdiensten, waarbij de Islam en het Christendom beide de hoofdrol hadden.

Ik vind het vreselijk dat geloven elkaar zó naar het leven staan.

Laat elkaar toch vrij.

De bouwwerken die ze nalaten zijn schitterend.
Als je bedenkt dat die prachtige kathedraal in Toledo op de plek van een Moorse moskee is gebouwd.......
Het is altijd al zo geweest en nu nog, dat alle geloven willen overheersen.
We komen er niet uit en velen vinden het lastig om gewoon in vrede en liefde samen op deze aardkloot te leven.

Heel jammer.

De stad is wel zó mooi dat we gewoon tijd te kort hebben, we gaan nog een dagje, als mijn pootjes 👣tenminste hersteld zijn.
Een lekkere douche🛀 en goed slapen 🛌🏻 doen wonderen.😅 😘

Oh joh, veel teveel foto's, natuurlijk, maar minder kan deze keer niet.
Zoveel moois, morgen wordt nog erger.😂

Ja, echt een schitterende reportage…wat een schoonheid… Wat konden de mensen toch veel vroeger, echt indrukwekkend en ongelooflijk!

Marianne 2024-04-05 22:32:31

Ja zeg wat een pracht en praal he. Allemaal betaald door de burgers die heel veel moesten dokken. Durfden jullie dat lijntje over de rivier niet te nemen? Angsthazen! Hij zou toch breken als jullie er aanhangen. Mot’r niet aan denken! 13 kilometer. Ik zou me allang hebben laten dragen. Wat zie je op deze manier toch veel. En genieten jullie. Tot de volgende ervaringen.

Nelly 2024-04-05 22:47:20

Prachtig jongens, die kathedraal ....ongelooflijk. En respect voor jullie uithoudingsvermogen hoor. Maar wel de moeite waard.