Wasdag, plús prachtige avond.

Spanje, el Campello

Als ik later had willen wassen, had ik het waarschijnlijk niet aangedurfd.
Er kwamen rond 10:30 uur dreigende wolken, maar ja toen hing het meeste al aan de lijn.
Afwachten maar.
Om twee uur is toch alles droog en gevouwen.

Na een heerlijk relaxed middagje besluiten we om 's avonds ná 'the Bold and Beautyful' 🤣 naar de stad te gaan en ons in het processiegebeuren te mengen, ik heb er zin in.

We nemen de tram.
Deze is mutjevol.
Bij Lizarran, zo heet onze "pinchostent", is het ook al aardig druk.
We zitten naast een Duits stel, waar we heel gezellig mee hebben gepraat.
Ze zijn een stuk jonger, maar hebben hun camper alweer verkocht en doen nu alleen nog hotel/stedentripjes met vliegtuig.

Na de weer overheerlijke hapjes, de zaak is dan overvol, gaan we nog even wandelen.

Het is heel aangenaam weer.
We gaan proberen de Processies zo goed mogelijk te zien.
Er zouden er vier komen, had een agente ons verteld.
Voor politie was dit de drukste avond, want het geheel kon wel tot 2:00 uur duren.

Eerst hadden we een plekje bij de tv camera's, hmmm leek mij best goed.
Er waren nog 4 stoelen vrij, maar die konden we niet huren, we gingen verderop op de Rambla zoeken en vonden nog lege stoelen.
Het huren van een stoel kost € 7,00.
Ik heb de ticket op mijn telefoon geplakt, kan je zien dat ik betaald heb.
Joh ik kon eerste rij zitten en Bert achter mij.

Zó indrukwekkend, wat hebben we genoten.
Echt jammer dat ik geen filmpjes kan plaatsen, want het geluid zou het compleet maken.

Ohh wha mooi! Die Kukuksclan mensen met puntmutsen vind ik wel vreemd in zo’n processie. Maar dat leg je mij nog wel uit, waarschijnlijk. Voor morgen een goede trip.

Nelly 2024-03-31 23:32:34

Heel heel indrukwekkend. Bert stuurde een filmpje via WhatsApp met geluid. 👌👌👌👌

Dora 2024-03-31 23:54:46

Knap hoor.... eigenlijk de passion..... je zal het goed naar je zin hebben gehad 💪👍😍😘