1e dag in Le Puy-en-Velay

Frankrijk, Le Puy-en-Velay

Het beloofd een prachtige dag te worden.
Er is door het hele oude centrum een markt, van 7 tot 12.
Wij zijn niet zó heel vroeg, maar om 11 uur zijn we ook in de stad.
Het is een gezellige drukte, ook nog met heerlijke live jazzmuziek, er wordt zelfs al gedanst, het is nog geen eens 12 uur hè.
Wij kijken toe, op een stokoud terrasje van een oude dame, met cacao wat eigenlijk koffie had moeten zijn, hahaha.

Ons eigenlijke doel is de kathedraal van Le Puy-en-Velay, waar ook de pelgrims naar toe lopen om hun stempel te halen.
Rob en Lida waren daar ook.

Gek hè, in sommige steden stoort het helemaal niet dat alles zo oud is, hier lijkt het op één of andere manier niét zo verwaarloosd.
Jammer genoeg zijn ook hier al veel winkels dicht, zonde, de ziel gaat uit een stad.

De Kathedraal, vind ik vooral als we er naar toe lopen, heel spectaculair.

Ik denk, dat als je als pelgrim, die toch zo'n 20 km. per dag loopt, hier de stad binnenkomt en dan die smalle steile straat omhoog en dan ook nog es die trap op, naar de Kathedraal!!!
Já, dat doet wat met je hoor.

Sowieso gaat je hart als een gek tekeer.🤪

Het was een prachtig dagje.

Wat een prachtig stadje. En petje af voor jullie klim. Maar idd de moeite waard. Schitterende kathedraal.

Dora 2019-10-01 17:36:10

Zo'n klim wordt het niet meer voor mij. Daarom erg blij met de foto's. Paula

Paula 2019-10-02 11:46:10

Daar had ik wel bij willen zijn bij de heerlijke live jazz muziek. Ik vind dat heerlijke muziek. Geweldig dat jullie de klim hebben gemaakt om de Kathedraal te bezoeken.Ik bekijk het via de mooie foto's en blijf verder nog op het terras zitten om naar de muziek te luisteren. ha ha! Leny uit Zeeland is hier ook geweest om de Compostella te lopen. Ik heb haar je blok laten zien. Vond zij heel leuk! Tot de volgende x. Liefs, Suze