Het mooie Ronda.

Spanje, Ronda

Het is prachtig weer om Ronda te verkennen.
Eigenlijk is het geen doen om alles te vertellen, zo veel mooie indrukken doe je op.
Ik ga een poging doen.

Ronda bestaat uit 2 delen dat wordt gescheiden door een kloof van 100 meter diep, waar over een brug is gebouwd.

Deze brug, die wereldberoemd is en op vele voorkanten van allerlei soorten boeken staat, was na 30 jaar bouwen in 1793 klaar en heet de Puente Nuevo (nieuwe brug)
De oude brug was ingestort en nam 50 personen mee de diepte in.

Als we op de fiets naar de stad gaan begint het al gelijk met een heuse kasseien-knaller met een pittige afdaling, het is maar 3 km, maar ik vind het soms wel een beetje eng, vooral vanwege de Spaanse kasseitjes. 🥴

Ze zijn al bezig de stad op te maken voor de Paasweek, met z'n processies, schitterende spullen komen tevoorschijn.
Eerst gaan we het adres zoeken waar ik vanmiddag een kapper-afspraak heb.💇‍♂️
Als we dat hebben gevonden, het is in een leuke wandelwinkelbuurt, komen we langs heel veel gezellig uitziende restaurantjes.
Hup, ergens naar binnen en lekker smikkelen.

We hebben natuurlijk vanaf de brug en beneden de brug foto's gemaakt.
Ook deze afdaling en beklimming waren "Waalse Pijl" waardig.😂

De bekendste en oudste arena van Spanje staat in Ronda.
Hoewel wij niet van stierenvechten houden, hebben we de arena wel bezocht.
Het was heel interressant en het ziet er prachtig uit.

We vinden Ronda heel mooi, schoon en goed onderhouden, met prachtige panden en schitterende kerken, in mooie straten met authentieke kleine Spaanse kasseien.

Wellicht te veel foto's, maar ja het is ook een beetje voor mezelf, toch?!😅

Wat een prachtige plaats. Schitterend.

Dora 2023-04-01 16:58:12

Je loopt daar echt voor je plezier, veel te zien, daar heb je meer dan 1 dag voor nodig om alles goed in je op te nemen denk ik. En moedig van jullie hoor met de fiets deze weggetjes berijden. Het loont de moeite gezien de prachtige foto's die je laat zien.