Op bezoek bij King Arthur.

Verenigd Koninkrijk, Tintagel

We zijn al die weken nog geen vlakke weg of pad tegen gekomen.
Ook als we van St Ives weg gaan, weten we dat we de pootjes weer goed gebruikt hebben.
Het regent en het is mistig, we willen verder, maar je ziet niets.
We besluiten om een stuk naar het noorden te rijden en niet te hoppen.
Het heeft geen zin, met dit slechte zicht.
We wilden graag lunchen in een haventje Port Isaac, maar het weer was zo slecht, we hebben ons brood in de auto opgegeten.
Balen.
We gaan rechtstreeks naar Tintagel,
waarvan historische bronnen vemelden, dat daar rond het jaar 500 King Arthur, in Tintagel Castle, geboren zou zijn.
Is het waar of een legende?
Niemand weet het eigenlijk.
Wij hebben hem niet thuis getroffen, maar In de souvenirwinkels is hij nog volop aanwezig.

Je kunt er ook fantastisch wandelen langs het bekende 630 mijl lange 'South West Coastpath'

(Mijn wandelschoenen wijdte K passen zo goed, ik voel ze helemaal niet, geweldig hè!)

Aan het eind van de boulevard vinden we een camping.
Geweldig, op loopafstand van het leuke dorp, het kasteel en het wandel pad.
Beter had niet gekund.
Speciaal ook 's avonds nog naar de kust gelopen om van het mooie zonlicht te genieten, want na het slechte weer van die dag zijn er fantastische luchten te zien.

Het bereik is hier miserabel, dus de blog zal op zich laten wachten, we hebben meestal nul bereik.
Ik zie dat er een mail is binnengekomen, maar openen, lukt gewoon niet.

Wij gaan gewoon een paar dagen van dit prachtige spannende deel van Cornwall genieten.
Kus, B&C

Wat doen jullie toch een mooie dingen. Leuke reisverslagen en mooie foto's . Jammer dat het weer soms niet mee zit, maar je weet Engeland is nu eenmaal zo, maar als eenmaal de zon eris , kun je ook enorm genieten. Veel plezier nog en ik kijk uit naar je volgen reisverslag. Liefs van ons Rob en elly