Tweede tussenstop, Mâcon

Frankrijk, Mâcon

Pffft
Ja hoor, de verwachting van 100% regen, kwam uit.
's Nachts begon het al te regenen.
Wij hebben alles droog binnen gekregen door ons zonne/regenschermpje uit te draaien, het waaide gelukkig nog niet hard.
8:30 u. konden we weg, we wilden naar Mâcon, 567 km.

Bij Barcelona gelukkig niets van protesten gemerkt, ook bij de grens niet, waar andere campinggasten ons wel voor gewaarschuwd hadden.

Het heeft veel geregend met veel wind.

Door wat dan ook, het leek op een ongeluk of vrachtwagenprotest met wegafsluiting, dus flinke omleiding.
Tractoren 🚜🚜🚜🚜🚜op de weg met mestspuiten, (ook wij kregen een druppie🤭).
Autobanden op de weg, ook op verschillende plekken in Lyon.
Al met al waren we pas om 17:30 op de camping in Mâcon.

Verschillende mensen die we in de loop van de jaren ontmoet hebben, adviseerden ons, om in deze stad eens te stoppen, als we onderweg zijn.

Een prachtige grote camping, vlakbij winkels en restaurants.
De historische stad op 2 km.

We blijven hier een dagje.

Mâcon ligt in een prachtige parkachtige omgeving, ook waar ook onze camping is.
De binnenstad is heel mooi geweest, zoals zo vele steden die we zijn tegengekomen.
Helaas slaat ook hier slecht onderhoud en winkelleegstand toe, heel erg jammer.
We hebben de stadswandeling gedaan.

Morgen verder. ❣

Nou Charlotte, als jullie pandje in Katwijk zo’n mooie gevel had kwam er van reizen niet veel meer terecht. Zie je Bert al staan op een ladder om de buitenboel te verven ? Die is dan het jaar rond aan’t schilderen. Jullie zijn op tijd door Montpellier heen, daar zijn de camping gasten met een helicopter gered. Groeten en veilige reis verder gewenst.

Truus T 2019-10-24 07:49:50

Heerlijk, nog zo’n laatste citytour. Kunnen jullie er weer tegen voor dit jaar. Nu maar plankgas. Lieve schatten, goede thuiskomst.

Nelly 2019-10-24 08:36:11

Ook wij hadden de slechte verwachtingen goed in de gaten gehouden. Wij zijn het veilig voorgebleven. Het idee om nog een paar dagen Loreley mee te pakken, is wel een hele goeie Truus😂 We zullen je raad opvolgen.😉❣

WaarZijnBertEnLot 2019-10-24 09:14:27

Nou lieverds het was wel wat later dan gepland om aan te komen op de camping, maar in ieder geval wel goed aangekomen. En dat is het aller belangrijkste ! Doe het rustig aan en ga niet jakkeren. Jullie waren zo mooi Zen geworden, hou dat nog een beetje bij je. Ik hoop dat er nog mooie dagen in het verschiet liggen voor jullie , dan kan't vrouwtje ook nog gegroet worden. Want die natte vinger die Truus uitgestoken heeft, hoe heet dat ook weer Bert! Ja,ik sla je hoog aan Bert, je weet het wel! Enfin ik zie het wel op de foto op wat voor een mooi plekje het busje komt te staan. Heb het goed en een goede reis verder. xxxxxx