De verjaardag van Nel.

Duitsland, Sankt Goar

Wat een lieve verrassing, Nel wil haar verjaardag bij ons vieren.
Ik 'sofort' op hotel- en fietsjacht.
Dat was nog even niet echt makkelijk, alle hotels hier vlakbij waren vol.
Want het is hier gewoon hartstikke druk, je gelooft je ogen niet, wat veel mensen hierheen komen.
Wel is iedereen héél erg gedisciplineerd wat 1.5 mtr. afstand en mondkapjes betreft.
Wij voelen ons hier goed en veilig.

Gelukkig midden in het stadje een mooie kamer met Rijnzicht gevonden.
We hebben een prachtig verjaardagsweekend gehad.
Elke dag met elkaar in hotel ontbeten, gezellig.
Vrijdag vooral genoten van ons "eigen Rijnterras" en fietsen opgehaald in Oberwesel.

Zaterdag:
Gefietst naar Boppard, de trein met schitterende uitzichten naar Emmelshausen genomen en van daaruit weer met fiets 12 km. naar beneden terug naar Sankt Goar.

Zondag:
De verjaardag.
Met boot naar Boppard.
Met stoeltjeslift naar boven met schitterende uitzichten en weer op de fiets terug.
Bij terugkomst heerlijk en gezellig uit eten geweest.

Maandag:
Ná ontbijt, jammer weer afscheid.
Leuk en fijn was het.

We hebben nog stééds mooi weer en zitten nog steeds te genieten.
Als het weer zó goed blijft, komen we pas met de kerst weer naar huis. 😅
Héérlijk.

Ja jongens, wat was het tè gek. Henk zijn gehuurde, te kleine,fiets, die niet vol te krijgen was met stroom! Tussentijds aan de kabel gelegd moest worden. Terwijl wij ons te goed deden aan enorme porties pasta. De laatste dag zonder streepjes- indicatie naar de finish reed. Moe aangekomen in ons hotel, eerst VIER trappen omhoog moesten klimmen om uiteindelijk paars aangelopen met de tong op onze schoenen de dag konden afsluiten in een heerlijk bed met een kuil. Dat zonovergotenweekend! Met babbels, taart, slaapmutsje( warme appelsap met amareto) ijs en nog meer dikmakende etenswaar. Kortom, een geslaagd weekend. Volgens de Katwijker werd er volop getrouwd. Zò fijn was het. Lot en Bert:,, Da ge bedankt set, da wette wel hè?”

Nelly 2020-09-21 16:57:57

Ik was nog niet klaar! De liefde en zorg, waarmee wij werden omringd door onze gastvrouw/heer was ongekend. Super bezorgd duwde Bert Henk naar boven, met de woorden:” Ik heb toch stroom genoeg!” De uitgekozen treintocht was een perfecte keuze voor treinfanaat Henk. Inclusief, je eigen fiets de trap op sjouwen naar perron 3. Ha ha ha. Wat een bak was dat. Die Duitsers leggen Waarschinlijk geen liften aan bij kleine stations. Die lekkere wijn, ,die kuil, die trap, dat gedroomde nachtmutsje, die ontbijten, dat te lage zadel, het weer,de boten en de afwisselingen hebben er voor gezorgd dat we terug kunnen kijken naar een weekend met veel lachen, liefde en verbinding.

Nelly 2020-09-21 17:24:42

Jullie hebben genoten zie ik. Wanneer de fiets hoog genoeg was geweest, voldoende stroom had gehad en het bed geen kuil? Dan had het een gewoon alledaags saai weekendje geweest😳, dit zijn de dingen die je bijblijven, waardoor je zo’n lol hebt en nog weken nageniet . Ziet er allemaal teuzegezellig uit😘. Kerst is nog een end hoor Lot 🤔.

Carry 2020-09-21 17:43:52

ohhhhh zo jaloers op jullie. Al die prachtige herkenbare foto's En wat een fantastisch weer . Wat hebben jullie zichtbaar genoten. Heel veel plezier nog verder.

Dora 2020-09-22 11:55:32

Wat een enerverende dagen zo te lezen. Vakantie is dus ook niet alles. (Allemaal jaloezie 😉) Als je tot kerst blijft : ik ben 31-10 Jarig, dus blijf nog effies zitten. Die tochtjes lijken me wel erg leuk. Trouwens een bed met een kuil is natuurlijk ook een nostalgisch gebeuren. Geniet van alle mooie dagen en tot ziens.

Truus T 2020-09-22 12:33:59

Té gek klinkt het allemaal, maar het meest hartverwarmende is toch dat de liefde tussen familie heel fijn is en jullie dat opgezogen hebben. Je verjaardag is voorbij maar nog gefeliciteerd hoor Nel, of had ik dat al gedaan. Nou ja, whatever, ikgeniet van de foto's en verhalen, ga door.

Paula 2020-09-22 15:21:13

Wat een heerlijk weekend en een goede manier om je verjaardag te vieren. Ik hoop dat jullie lekker kunnen blijven zitten. 😘

Simone 2020-09-22 17:09:04

Wat een gezellige foto's, Charlotte en Nel, jullie gaan steeds meer op elkaar lijken! Eng die stoeltjeslift! Vandaag hier de laatste mooie dag, morgen regen! groetjes van Cor, Aagje.