En toen zaten we ineens in Segovia.

Spanje, Segovia

We zitten al een paar dagen heerlijk warm te wezen, in een mooie stad.
Segovia, ik had er nog nooit van gehoord. (Nu kan dat bij mij al snel, ik weet weinig van Spanje)

Schitterend.

Een enorm aquaduct beheerst het binnenkomen daar.
Dit enorme bouwwerk zou uit de jaren 100 of 200 na Chr. stammen.

Het aquaduct is gebouwd van 24000 granieten blokken, 728 meter lang, bestaat uit 160 bogen, in het stadscentrum is het 28 meter hoog.
Ze haalden maar liefst van 15 km. afstand water uit de bergen om de stad met zijn bewoners er van te voorzien.

Wat een kennis van zaken hadden ze toen al zeg.
En nu nog steeds in heel goede staat.

De oude binnenstad is een plaatje, met heerlijke straatjes, winkeltjes, pleintjes en terrasjes.
De Spanjaarden weten wel wat genieten is hoor.

Ook hier weer zo'n prachtige Kathedraal, immens groot.

Het is goed toeven in deze prachtig bewaarde oude stad.

Vandaag 12 oktober is een nationale feestdag, dan vieren de Spanjaarden alles waar ze trots op zijn.
Zo ook dat Columbus in 1492 voet aan wal zette in de voor toen, nieuwe wereld. (Amerika)
Dat betekende de verspreiding van de Spaanse taal en cultuur buiten Europa.

Erg leuke mensen ontmoet en met hen fantastische gesprekken gehad.

We gaan weer verder, naar Salamanca.

Jullie weten toch, dat als je een foto aanklikt, je de tekst kunt lezen die ik onder veel foto's gezet heb? Ook bij het "fijne zeewier" Nel, in de vorige blog. ❣

Charlotte 2019-10-12 17:47:18

Weer zo’n bijzonder reisverslag. Wat een schitterend aquaduct. In de oudheid wisten ze ook wel wat bouwen was. En dat alles zonder al onze moderne techniek. Wat is een mens dan nietig in de Kathedraal. Zo immens groot. Gr T

Truus T 2019-10-12 21:12:44

Wat een indrukwekkende plek! Mooie tussenstop weer. Xx

Simone 2019-10-12 23:00:25

Ja ja, laat die Spanjaarden maar schuiven! 😋 Zijn jullie al in een goede Tapas bar geweest? Je eet je vingers er bij op. En een sfeertje om te zoenen. Heerlijk zo zwerven he Lot en Bert!! Ik geniet weer helemaal mee! 🍀🍀😘😘

Suze 2019-10-13 00:43:11

Wauw Wat een indrukwekkend bouwwerk

Carry 2019-10-13 10:06:46

Schitterend weer jongens.

Dora 2019-10-13 17:29:42

Nu snap je waarom ik zo gek op Spanje ben. Niet alles is even mooi natuurlijk, maar hoe je het beschrijft......heerlijk, ik voel het sfeertje. En zo'n prachtig aquaduct! Ik heb ooit 2 studiereizen gedaan. Salamanca en San Sebastian. Hele mooie herinneringen. Ik ben benieuwd hoe jullie S vinden. Ik geniet zó heerlijk mee. XX