Wasdag en de stad leren kennen..

Spanje, Zaragoza

Joh, lekker weer.
Windje erbij.
Alle was is zó droog.

We gaan 's middags met de fiets naar de stad.
Gisteravond vonden we het best spannend, zo al zoekend naar de fietspaadjes.
Toch bij licht valt het valt ons alles mee, een dik half uurtje fietsen, wel met navigatie.

Leve Google Maps.

Natuurlijk zijn we uitgedost, vooral ik 😂
Helm en geel hesje, ik heb me zelfs een geel jack aangeschaft in Toledo, wat ik aan twee kanten kan dragen, zwart of geel, want ik wil wel gezien worden.😅
(anders dan jullie denken hoor.🤣)
Vooral 's avonds ook.

Het is héél héél héél druk in de stad met auto's, bussen, trams, brommers, stepjes en natuurlijk ook veel voetgangers en fietsers.
Ieder heeft een eigen gedeelte van de weg.
Voor ons fietsers, is dat meestal een erg smalle groene strook in twee richtingen.
Soms is het fietspad links of rechts of zelfs in het midden.
Overal stoplichten en of knipperlichten.

Wij zijn in totaal zeker 5 keer naar de stad gefietst, we zijn er heel handig in geworden.😅
Wel moet je nog goed stabiel zijn, want er moet veel op /en afgestapt worden.

Zaterdag bij de toeristinformatie geweest.
Daar vertelden zij ons dat het beter was om met het bezoeken van hoogtepunten, te wachten tot maandag, want dan zijn de meeste toeristen weer weg.
Dat vinden wij een goed plan, Bert heeft een heel bezoekschema uitgedokterd en wat dagen bijgeboekt.
Nou Simone, dat wordt een soort Parijse "pijne voeten excursie" net als in de jaren '90, weet je nog? 😂

We krijgen het in ieder geval druk.😅

Leuke reportage. Die man heeft z’n hoofd zeker net weggeschopt. Wat grappig ook die dansende dames. Die prullemand lijkt op een doopfond. Lekker broodje camembert met toefje jam? Kortom, een woelige stad. Heerlijk, maar weer terug op de camping is ook weer fijn.

Nelly 2024-04-12 17:45:29

Leuk en lekker opvallend dat gele jekkie. Nog een paar leuke foto’s toegevoegd. Jullie zijn. Super genieters.

Nelly 2024-04-12 18:28:22

Wat een prachtige stad! Daar kom je nooit uitgekeken en nooit klaar met fotograferen. Heel aantrekkelijk al die straatjes met heerlijke hapjes. Wat zal dat weer saai zijn in Noordwijk, moet je zelf voor je Pinchos zorgen. Groetjes H en T

Truus T 2024-04-13 12:06:01

Wat een geweldig mooie stad. En die bedelaar 😆😆😆 wel een heel goed idee. Valt wel op zeg. Jullie zien wel heel veel moois. 👌👌👌👌👌