Met de bus naar Alicante.๐ŸšŒ

Spanje, el Campello

Oh oh wat een prachtig weer.
We gaan met de bus naar Alicante.

In de bus ontmoeten we Paula, een Nederlandse die Almere zat was.
Ze had last van haar botten en spieren, veroordeeld tot scootmobiel.
Sinds 3 jaar woont ze hier in een flat 11 hoog.
Ze wil hier nooit meer weg.
Heeft geen last meer van haar gewrichten gebruikt haar scootje bijna niet meer.

Oké, het was dus een heel leuke ontmoeting en ze is gewoon onze gids geworden.
Ze bracht ons in leuke straatjes.
We hebben samen een bakje gedaan, maar wij kregen toch trek in iets meer.
Ze heeft ons in een heel leuke tapasbar gebracht, waar we werkelijk heerlijke tapas hebben gegeten.
Natuurlijk hebben we haar getrakteerd, ik zag dat Bert € 35,- moest afrekenen voor 3 personen buikje vol + drankjes.
Heerlijk was het.
Later wilde ze ons persé op een drankje trakteren.

Met z'n tweetjes hebben we later de prachtige boulevard een paar keer heen en weer gelopen lekker in het zonnetje, want in de schaduw en smalle straatjes was het behoorlijk fris.

Alicante is een niet al te grote stad met mooie gebouwen, leuke straatjes en pleinen, met veel winkels en een schitterende boulevard, een soort Ramblas zoals in Barcelona, maar dan veel mooier.
Zeker de moeite waard om hier vaak heen te gaan als je hier in de buurt zit.
We beseffen dat we het meeste niet gezien hebben, zoals het uitzicht vanuit de kabelbaan, de kathedraal en overdekte markt.

Wij besluiten om morgen verder te gaan.

Ik zou bang zijn om van die geplaveide straat af te vallen. Wat een prachtig gezicht. Leuke dag gehad twee. Heerlijk neuzen in stalletjes en genieten van de zon. Happy guys.

Nelly 2024-03-13 22:00:49

Wat hebben jullie veel mooie en aparte dingen gezien. Geweldig. En dan heerlijk in de korte broek. ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ Het zag er heel gezellig uit.

Dora 2024-03-13 22:58:35

Wat een prachtige fotoreportage van Alicante, jullie worden door al die reizen echte wereldburgers!!๐Ÿ‘ Heel leuk om zo op afstand mee te kunnen reizenโ€ฆ๐Ÿ™ Heel goede reis verder!!

Marianne 2024-03-14 21:02:30

Wat een mooie fotoโ€™s en in korte broek! Heerlijk! Dat paddenstoelen straatje is iets voor James๐Ÿ˜‚ Die zou er willen wonen๐Ÿ˜‰ Xx

Simone 2024-03-15 09:43:35

Wat een mooie reportage!! Leuk om zo mensen te ontmoeten en dat het zo direct klikt. Vooral als ze leuke tapas tentjes weten. Die moet je hebben. De krenten in de pap zou ik zeggen. Wij vanmorgen dikke zeedamp, komt in golven vanuit zee op ons af. Mis mโ€™n mooie uitzicht๐Ÿ˜ฉ Maar af en toe lukt het om er doorheen te schijnen. Nog geen korte broeken weer zoals bij jullie. ๐Ÿ‘‹