Granada

Spanje, Granada

Vandaag gaan we met de bus naar de stad.
Wat een geweldige dag was het.
De rit van 18 km met de bus was al een attractie op zich met prachtige uitzichten en grote hoogteverschillen in een ruig landschap met hier en daar een dorp.

In de stad aangekomen stuitten we direkt op een grote demonstratie met heel veel mensen.
We zagen veel regenboogvlaggen.🌈🌈
We zijn niet meegelopen.

Wel hebben we in de mooie 16e eeuwse 'Kathedraal van Granada' kaarsjes gebrand.

We zijn door de steegjes van de Moorse wijk Albacain gewandeld met uitbundig ingerichte winkeltjes waar vooral oosterse artikelen verkocht worden, soms waren ze ook heel groot en luxe.

Op aanraden van Rob Cillekens zijn we naar boven gelopen naar het 'Mirador de San Nicolas' vanwaar je een schitterend uitzicht hebt over de oude stad en het Alhambra en de besneeuwde Sierra Nevada.
Een groep Spaanse flamenco-muzikanten maakten het compleet.

Dat naar boven lopen was best een dingetje, anderhalve kilometer omhoog trapsgewijs over met kleine steentjes belegde straatjes.
Maar het was het dubbel en dwars waard.

Lindo!

Nelly 2023-03-26 22:01:20

Wat een feest om zo jullie prachtige reis inclusief die onverwachte ontmoeting ook mee te kunnen beleven, echt heel leuk!🙏👍 Ik volg het allemaal met veel plezier …

Marianne 2023-03-26 22:29:51

Prachtig! Heerlijk om mee te genieten!

Paula 2023-03-28 07:50:58

Wat zien jullie verschrikkelijk veel mooie dingen. Geweldig. Geniet ervan.