Toch nog 1 dagje mooi weer

Luxemburg, Kopstal

Het zal jullie duidelijk zijn.
We zijn een paar dagen verder, maar toch nog even terug naar 28 mei in Frankrijk.
Intussen zijn de brandstofblokkades wel afgelopen.
Het gebied waar wij willen vertoeven, heeft last van overstromingen en de weersverwachtingen zijn niet zó denderend.

Voor dat we heel slecht weer kregen, toch nog een fantastische dag in Tournon met een heerlijke fietstocht langs de Rhône.

Zondag 29 mei in de regen richting Nederland.
Heel erg slecht weer en eigenlijk willen we in één klap naar huis.
Wonderwel bij Luxemburg is het droog.
Daar overnachten we.
Maandag, (Marc, gefeliciteerd met je verjaardag) rijden we in een grote plensbui naar huis.

In Noordwijk is het prachtig weer.
Ik merk dat mijn agenda gelijk vol loopt.
Ook niet erg.
De tuin weer bijgewerkt, alles weer gelucht en schoon, de klok uit Lyon hangt en het weerzien met de kinderen en kleinkinderen was geweldig.
De gekregen pioenrozen staan er prachtig bij.
Na een heel erg fijne en erg gezellige inloop met eten met z'n allen, gaan we woensdag 8 juni dan toch weer op stap.

Na wat wikken en wegen besluiten we nog een keer naar Engeland te gaan.
We hebben het er zó fijn, leuk en mooi gehad vorig jaar, we gokken het nog een keer, wat het weer betreft, het blijft toch Engeland.
Juni is er een mooie maand voor, in september is het weer daar nòg onzekerder.
Dus op naar Calais.

Jaa, we zagen een inmens groot tenten- en containerkamp voor vluchtelingen, vlakbij de ferryhaven.
De hekken waren dubbel verhoogd, maar wij hebben geen personen gezien.
Het deed ons wel triest aan, voor zowel de vluchtelingen als voor de landen die het in goede banen moeten leiden, moeilijk hoor.
Wij gaan oversteken.

De groetjes van Bert en een dikke kus van mij, Charlotte

Zojuist je reisverslag van 30 Mei ontvangen. Is dit zolang in de lucht blijven hangen, of nu pas verzonden? Weten we tenminste waar je uithangt! Een beetje controle moet er zijn toch. 😊 K'zal duimen voor mooi weer aan de overkant, en hier ook graag. Fijne voortzetting van de reis en tot het volgende bericht. Groeten H en T

Truus T 2016-06-12 19:00:23

Goede vaart! Als jullie misschien naar het Noorden willen gaan bv. via Wales (erg mooi) dan kom je vlakbij Chester en Altringham(stadjes) in Hale Barns(dorp) waar wij 3 jaar gewoond hebben! Daar vlakbij heb je een prachtig natuurgebied, het Peakdistrict! Veel plezier en mooi weer! hier voorspellen ze voor de hele week regen! Liefs voor jullie allebei, Aagje.

Aagje 2016-06-12 21:28:01

De foto's laten goed zien hoe jullie trippen. Eindelijk is de klok daar ook. Lang op gewacht hoor. Wat hebben jullie het fijn. Straalt er vanaf.