Wat een luxe.

Frankrijk, Angers

Het regent als we Le Tréport uitrijden.
Dan deze keer maar geen Dieppe, daar regent het ook.
We besluiten om een dagje 'kilometers'
te maken richting Nantes, want we hopen dat we deze reis 'Santiago de Compostela' kunnen bezoeken, dat zijn nog wel een paar kilometertjes.

Vandaag zijn het er 406 geworden.
Bij 'Angers' staat een dik uitroepteken op onze kaart, ooit door Bert daar getekend.
Dat zal niet voor niets zijn.
Ik ben benieuwd.
We navigeren om half vier naar een camping, dicht bij de stad.

Alles is er.
De camping is een mooi vol begroeid park met kampeerplaatsen zó groot, dat er 6 van ons soort auto's op kunnen staan, fantastisch sanitair, verwarmd zwembad met ligbedden, fitnessapparatuur en voorzieningen die wel in het boekje staan, maar wij nog niet eens gezien hebben.

Na het eten verkennen we de mooie fietsroute door het natuurgebied naar de stad.

We zien de volgende dag dat het een oude levendige stad is, aan de Maine, een zijrivier van de Loire, veel studenten, heel veel terrasjes, prachtig opgeknapte gebouwen, een gigantische kerk, mooie winkels,
veel platanen en een enorm imposante ommuurde burcht met kasteel.
Kortom hartstikke gezellig èn prachtig weer.
De stadswandeling die we gemaakt hebben nam een groot deel van de dag in beslag, geweldig

Dus om 17:30 u. een lekker verkoelend zwemmetje in de nog steeds warme zon. (25°C)
Niet verkeerd.

We overwegen nog een dagje te blijven, om lekker te lezen, te zwemmen en te luieren.

Au revoir mes amies,
Bertrand et Charlotte

Klinkt goed, ziet er mooi uit(de foto's) die bomen rij, geweldig !

Suze 2016-09-28 11:00:47

Wat een mooie omgeving, Lot, je doet er wel alles aan om fit Santiago de Compostela te bereiken, heerlijk bezig op de crosstrainer :-)