Vier daagjes Salamanca.

Spanje, Avenida de Naharros

Het belooft een prachtige dag te worden.
We laten ons met de bus naar het oude centrum brengen.
Rob Cillekens drukte ons op het hart, wel het mooiste plein van de wereld te bezoeken

Zo komen we op Plaza Mayor, een zonovergoten, prachtig plein, door een met bogen omringde galerij en allemaal goed bezette terrassen, heerlijke sfeer.

Als je dit alles op je in laat werken is het logisch, dat ze in 2002 en 2005 de prijs voor mooiste plein van Europa hebben gewonnen.

(Hoewel in 2005 gedeeld met Brugge, wat ik me best ook goed kan voorstellen, daar waren we ook wel eens en dat is ook schitterend, maar dit even terzijde.)

Ik kan me maar moeilijk van het plein losrukken, er is zó vreselijk veel te zien, geweldig.
De sierlijke weelderige gebouwen, die door de zon een gouden gloed krijgen, de lange balkons met erachter de vele ramen maken me nieuwsgierig, wat is daar achter, zouden het hotels, of woningen zijn?
En dan al die mensen, een half uurtje zitten en kijken op een bankje is zó om.

Later doen we een rondje door de galerei en zien we de heerlijkste tapasjes in gezellige café/bars, voorbij komen.

Na een rondje door de oude straatjes rondom dit prachtige plein, wat je niet zó maar doet, verdagen we natuurlijk in zo'n tapasbarretje.....😋

In de vooravond terug naar de camping met de belofte aan ons zelf:
,,Morgen gaan we die enorme kathedraal bezoeken."

Natuurlijk beginnen we ons bezoek eerst met een koffie met churros. (Gefrituurd deeg)

De kathedraal mét audiogids uitgebreid bezocht.
Fantastisch.

Weer zo'n leuk tapasbarretje bezocht en ons verblijf was compleet.

Wat ik erg vond, het plein werd volgebouwd met stands voor een boekenmarkt, een week bouwen, een week markt, een week afbreken, vréselijk, 3 weken, weg plein.
Gelukkig, was er zondag nog niks aan de hand.

Het wordt een beetje fris hier, tijd om te verkassen.

Dikke kus, B&C❣

Chique en indrukwekkend hoor! Veel plezier 😘

Peter 2019-10-16 10:21:46

Dit bedoel ik. Ik kon er geen genoeg van krijgen. Zo mooi allemaal. Ik moet daar ook beslist weer 'es heen merk ik. hahaha….. Ik geniet enorm van je reisverslagen Lot, je schrijft zo uitnodigend, heerlijk gewoon. Geniet nog even verder en kijk nu alweer uit naar jullie volgende avontuur. XX

Paula 2019-10-16 10:26:20

Oeps, er ging even wat mis. Gelukkig kunnen herstellen. Nou, daar ben ik weer. Wat een geweldige foto's al weer. Hoe hebben ze het allemaal kunnen maken he jongens? Die kathedraal! Wat een monniken werk! Enne, je zal maar stratenmaker zijn! En zo'n Plein als opdracht krijgen. Financieel een flinke verdienste! Maar, daarna moet je veel geld uitgeven, want volgens mij heb je geen knieen en rug meer over. Maar ja, dat zal een orthopeed niet erg vinden. Alle gekheid op een stokje. Wat voel ik me weer verwend met zulke mooie foto's. En als klap op de vuurpeil, die REGENBOOG. Al weer verwend met die pot met gouden munten Lot, ha ha ha!

Suze 2019-10-17 00:14:38

Heel indrukwekkend . En net wat Suze zegt hoe hebben ze het kunnen maken vroeger.