Joh, Portugal.

Portugal, Braga

De weersverwachting:

,,Een langgerekt regenfront, dat de hele kust bestrijkt".
Je kan er niet voor vluchten, maar met een paar dagen is het ook weer voorbij dus even een regenpauze ingelast.

Dat gaf ons het idee om een plek te zoeken, niet al te druk en toch wat te bekijken tussen de buien door.

We zijn daarom wat verder getrokken en kwamen zo maar in Portugal.
Ons hutje staat nu op een behoorlijke heuvel in Braga met riant uitzicht.

Te veel moois om zo maar voorbij te rijden.

Even buiten de stad op een heuvel zijn we bij Bom Jesus geweest.
Een heel mooie kerk en nog andere gebouwen, in een bijzonder aangelegde tuin/park en een fantastisch uitzicht over de omgeving.
De vele trappen doen mij denken aan een kruisweg voor pelgrims.
Wij zijn van boven naar beneden gelopen en weer terug, pffft.

Braga is een vriendelijke stad met veel winkels, vaak in oude glorieuze panden.
Neem nou Zara kledingzaak bijvoorbeeld, dat is toch schitterend.
Terrassen zijn er ook volop, gezellig!

Maak je geen zorgen als je even niets hoort, we gaan pas weer verder als het droog is.

Amorosamente, Bert e Charlotte.

Hoi feestvierders. Wij gaan onze laatste avond aan de Fado. Jullie nog een geweldige voortzetting van al het moois. Weer prachtige foto's en ervaringen gelezen.

Nelly 2016-10-12 19:27:05

Nou.....Jullie zijn pas feestvierders. Lissabon en Fado, hoe Portugees wil je het krijgen. Zo gevorderd zijn wij nog lang niet. Maar in genieten wel hoor. Veel plezier nog daar verderop, B&C

Charlotte 2016-10-12 20:06:27

Chique gebouwen zeg! Wordt precies steeds mooier. (als dat slecht weer is 😉)

Peter 2016-10-12 22:02:08

Wat leuk helemaal in Potugal! Is dit jullie eerste x dat jullie daar verdaagd zijn? Schitterend! En het weer, iets lager is het beter weer. Geniet lekker 😘😘

Suze 2016-10-13 00:13:58

Wat genieten we van jou foto's , wie reist heeft veel te vertellen. Geniet ervan, liefs E & R

Elly en Rob 2016-10-13 08:17:17

O, wat schitterend, Wim en ik zijn ook eens via Noord spanje richting Portugal gegaan. Ik ga het ook echt 'es overdoen. Wat een prachtige stad. Dit is nieuw gebied zeker, ook voor jullie! Ontdekkingstochten, heerlijk om ook mee te mogen genieten. Ik kijk steeds uit naar nieuwe verslagen. Hou van je Charlotte, je maakt me zó blij hiermee!, XX

Paula 2016-10-13 09:12:26

Schitterend weer. Zijn niet zo bereisd als jullie maar in Portugal zijn wij ook geweest. Wel onderin in de Algarve. Bij Ferragudo . Wij vragen ons af wat voor lekkers jullie daar zitten te eten. Ziet er heerlijk uit. Veel plezier verder in Portugal. Gr. Kees en Dora

Kees en Dora 2016-10-13 19:16:42

Heeeeee Portugal! Wat leuk wij gaan ook eerdaags, stedentripje Lissabon en omstreken. Maar dan zijn jullie vast alweer weg :-( Laat een beetje mooi weer voor ons achter.