Die mooie 'Catedral'

Spanje, Burgos

Zoals je op de kaart kunt zien, zijn we verhuisd.
Via Islares, een dorpje aan de grillige Noordspaanse kust, zijn we naar Burgos gereden.

Een best grote stad met een eeuwenoud centrum waar de pelgrimroute naar Santiago de Compestela doorheen loopt.

Vanaf de camping is het 20 minuten leuk fietsen langs de Rio Arlanzón.
Er lopen behoorlijk wat "pelgrims" richting het centrum.

Bij ons eerste kennismakingsbezoekje
is het een gezellige drukte in Burgos, ook vanwege een middeleeuws feest, met allerei kramen en mensen die middeleeuws gekleed zijn.

Die grote kerk is werkelijk imposant en prachtig, zowel van buiten als van binnen.

Aan de overkant in de Iglesia (kerk) de San Nicolás, heb ik in alle rust, nog eens een paar electrische kaarsjes gebrand.

Ook het werkelijk fantastische altaar, met 465 afbeeldingen, helemaal goed bekeken met uitleg er bij.
(foto 13 en 14)
Geweldig!

De scène van nummer 17 op het uitlegblad, met de Heilige Nicolaas met de drie knapen in een vat, geeft ons te denken.
Daar gaan we ons nog in verdiepen.

Buienradar geeft aan dat we hier nog wel een paar dagen kunnen blijven.
Dat is ook nodig, want we zullen het hier nog heel druk krijgen, er is nog zoveel moois te zien, dat kan niet in één dag.

Ook mijn lege kastjes roepen me.
,,Wassen,wassen!"
Hahaha

Jullie horen gauw weer van ons.
Nu eerst een dagje werken.

Kus, B&C

Wat een prachtige foto's van indrukwekkende rotswanden! Over die Pieten in dat vat heb ik een boekje met de geschiedenis... Ik neem aan dat jullie hier wel even blijven en waarschijnlijk je verjaardag gaan vieren, Lotje? Het is hier nu 1oktober 21.30 uur dus eigenlijk ben je nog niet jarig maar ik wens je vast nog vele reisjaren met Bert toe en een mooie Spaanse verjaardag, van harte!, Cor en Aag.

aagje 2016-10-01 21:20:47

Helemaal te gek dat jullie met jullie neus in de boter vallen w.b.t. het Middeleeuws feest. Het maakt het toch wat specialer. Prachtige foto's weer en wanneer je thuis bent, wil ik wel uitleg over het altaar met de 465afbeeldingen. Henk en ik hebben de pelgrimstocht metde motor gedaan. Heel wat jaren terug(35 jaar? Zou zo maar kunnen) En, lekker uit eten! Lieve schat, op slag van 00.00 mag ik je feliciteren en Bert natuurlijk ook. Heb een hele fijne verjaardag en neem lekker een dag vrij op de dag des Heren. Ik hou van jullie en stap met een fijn gevoel in bed. ๐Ÿ˜ด๐Ÿ’๐Ÿ€๐Ÿ’–๐ŸŽ‚๐Ÿฐ๐ŸŽ‰๐Ÿ‘๐Ÿ˜‚

Suze 2016-10-01 23:56:51

Ooo, dank je wel lieve meiden. We gaan deze dag weer met grote vreugde vieren hoor, net als elke dag., want eerlijk gezegd, eigenlijk ben ik elke dag een beetje jarig, met zoveel lieve mensen om me heen. Dikke kus, Charlotte

Charlotte 2016-10-02 09:11:55

Ten eerste van harte gefeliciteerd, ook aan Bert onze gelukwensen. Wat zijn er weer veel prachtige foto's te bewonderen. En dan te bedenken : dit beleven jullie echt!!! Heb nog steeds geen goed gevoel over die nepkaarsjes. Zal m'n leeftijd wel zijn. Die paella ziet er ook heerlijk uit. Doe het vanavond wel met de gele boontjes van Hans. Ook lekker, maar ja..... Geniet van je verjaardag en laat die kastjes vandaag maar blรจrren. NIET luisteren, of was je gister al zo ijverig. Trouwens "na gedane arbeid is het goed rusten" zeggen ze. Reden om er eentje op te nemen dus ๐Ÿบ๐Ÿท. Fijne dagen en goeie reis.