Verhuizen, vóór de storm.

Verenigd Koninkrijk, South Hams

We willen vandaag verhuizen.
't was een prachtige camping, maar we willen weer uitzicht.
Morgen wordt het slecht weer, dus dan kunnen we alles op ons gemakje bijschrijven, foto's wissen, boek lezen, puzzel maken.
Hoho, veel te druk, het regent nooit de hele dag.

Via voor ons best spectaculair smalle wegen, bezoeken we eerst nog de Berry Head, waar
we picnicken en nog een keer wandelen.

Rond 16:00 uur komen we aan in Slapton, waar voor de Engelse bevolking een belangrijk gedenkteken van de WO2 staat.
Het gaat over de in het diepste geheim gehouden oefening van 30.000 Amerikaanse soldaten voor de invasie in Normandië,
'Exercise Tiger' genaamd.
Tijdens die oefening met landingsvaartuigen, zijn 749 soldaten omgekomen, door beschieting van 9 Duitse torpedojagers, die radio signalen hadden opgevangen.

Ook wij hebben er weer
bewust bij stil gestaan hoeveel levens de vrede heeft gekost.

Daar vlakbij is een camping met zicht op zee.
Daar gaan we heen.
We hebben schitterend uitzicht.

Inderdaad is het 's nachts gaan spoken, maar wij staan hoog en droog.

Het mooie dorpje met 900 inwoners, heeft een kleine supermarkt door 40 vrijwilligers gedreven, de
'Slapton Community Shop',
één kerk en 2 pub's.
We hebben heerlijk gegeten in de pub, 'The Queens Arms.'

Om in Vera Lynn's woorden te zeggen. ,,We'll meet again."
B&C xxx

Geweldig. Die smalle wegen wow. En die tank met de bloemenkransen indrukwekkend hoor. En bruderchen je kan best doorgaan voor een real Englishman hoor waar je dat straatje oversteekt. 😂😂

Dora 2019-06-08 19:47:06

Straks geef ik reactie. Moet nu eerst gaan slapen. Ik heb tennissen gekeken om te weten wie er straks in de finale heten enkel spelen. Spannend hoor!

Suze 2019-06-09 01:56:03

Sorry lieverds, dat straksreageren is een aardig eindje uitgelopen. Heb n l bij vrienden gelogeerd in Zevenaar om met z'n drieën te genieten van muziek. Door het hele centrum optredens van tig bands. Jazz, Blues, Dixiland, open podia etc etc. Henk en ik hielden hier van en gingen elk jaar naar Breda soms wel 3x heen en weer. Ook wel met ons camper busje op een camping en dan maar genieten. Zo in mijn eentje is het niet zo leuk, al heb ik het voor 3 jaar terug nog wel gedaan. Ik wil nog steeds genieten (levens behoefte) maar durf minder nu ik ouder aan het worden ben. Gelukkig, door te praten met mijn vrienden, ontdekten we dat we dit gemeen hadden. Ik heb in iedergeval voor dit x Breda ingeruild voor Zevenaar. We hebben genoten. Ik vind het geweldig dat jullie ook genieten en dat ik er deelgenoot van mag zijn. Geweldig! Ik ben nog nooit naar die overkant geweest, waar jullie nu vertoeven. Voor mij al die vreemde plaats namen. Een stukje geschiedenis behorend bij het gedenkteken in de plaats "Slapton". De smalle wegen maar ook die heerlijke zee en prachtige bloemen. En dan dat tongetje van Bert ( voor mij heel herkenbaar) wanneer hij heel geconcentreerd met iets bezig is. Schattig vind ik dat altijd. En Lot, ik zou wel in je koppie willen kijken, wanneer ik naar die dromerige blik van je kijk. Mooi he, allemaal! Zij er voor ons vogels, die wij in Holland niet hebben? En dan die foto met die twee busjes. Leuk genomen. Wiens idee was dat 😂😂😂 ik zie n.l geen glas en bumper onderdelen op het asfalt liggen. Geweldig! Blijf genieten! Jullie zien er stralend uit. 💝💝you!!!!

Suze 2019-06-10 00:26:34

Typisch Engels met die smalle landwegen en grote hagen tussen de velden door. Erg mooi die kleine oude dorpjes. En die sherman tank ook indrukwekkend, lijkt net alsof er nog zeepokken opzaten toen ze hem opnieuw verfde.