Het steile Plasencia.

Spanje, Plasencia

Het is niet heel groot hoor, het oude stadsgedeelte, maar om er te komen moet het "Gazelletje" in z'n één, met hoge ondersteuning.😅
Ook om bij de dichtsbijzijnde daagse dingenwinkel te komen moet er behoorlijk getrapt worden ènnn, over de weg!
Na onze eerste stoepen-fietsen-dag, nemen we daarna elke dag de horde over de weg alsof het daagse kost is, ik doe wel m'n helm op.
Je ziet daar niemand fietsen, het is te steil.
Ik vraag me af hoe die oude mensjes hun boodschapjes daar doen, dat wordt zeker door de kinderen gedaan?😅

Als wij onze fiets hebben geparkeerd buiten de muur komen we een vrolijke Spanjaard tegen, hij spreekt goed Engels, hij heet Luis. (Louis)
Hij vindt het leuk om ons onderweg naar de kroeg wat straatjes te laten zien en om wat van zijn stad te vertellen.
Het wordt een gezellig half uurtje, met geschiedenis en grappen en grollen.
Natuurlijk belt zijn vrouw, waar of hij blijft.😅
Later wil hij dat we haar begroeten, want anders gelooft ze hem niet.😂