Hè, wil ik dat wel?

Portugal, Vila do Conde

Braga vinden we interessant.
Er moet héél veel geld geweest zijn vroeger.
Het intrigeert ons, we gaan er meer over lezen.
Ook zien we, dat dankzij die vele prachtige monumenten toeristen komen en dan dus dingen opgeknapt worden.

De tegenstellingen van goed verzorgd en mooi, tot achterstallig, vies en armoedig zijn heel goed zichtbaar als je wat langer in de stad verblijft.

Het weer lijkt op te knappen.
De regen was heftig en we moesten behoorlijk schoonmaken.

We besluiten wat verder zuidover langs de kust te gaan, ik mis de zee.
Even boven Porto hebben we een camping gevonden die het hele jaar open is.

Ooh, wat een golven.
Heerlijk.

Daar aangekomen, is ons busje in een mum van tijd vergeven van vliegen, buiten en binnen, ondanks alle vliegengordijnen.
Je moet toch ook ìn en uit stappen.
Een schrale troost is dat alle gasten er last van hebben.
Bert heeft er het eerste uur 101 met onze elektrische vliegenmepper, binnen gevangen, brrrr, die geur van geroosterde vliegen gaat ook tegenstaan hoor.

Door pietluttig gedrag houden we het nu behoorlijk vliegvrij.
Voor mij zou het een reden zijn, uit deze omgeving te vertrekken.
We kijken het één nachtje aan en zien dan verder.

We hebben het gered, de vliegenplaag bedwongen, auto omgedraaid en af en toe op jacht.

Deze plek gebruikt om te wassen en even op strand te zitten.
Fiets/ en autoritjes zijn geen optie, je krijgt wandelende nieren van de kinderhoofdjes.

We volgen de Zon.

Je zou bijna denken dat jullie op een vuilnisbelt staan. Of toch op die bult kinderhoofdjes ( Ach gatsie Nelly, niet zo macaber). Ach ja het zijn misschien net uitgevlogen engerlingen. Who knows? Ze zijn erg groor voor vliegen. Nog prettige reis verder. Liefs

Nelly 2016-10-15 17:36:58

Wat een mooie plaatjes allemaal! Wat heerlijk dat jullie zo genieten. Heimwee krijg je niet met al die 'Vliegen' ;-) Liefs

Simone 2016-10-15 19:36:58

Hahaha, jij snapt het! Kus

Charlotte 2016-10-15 20:08:03

Heel verstandig om de zon te volgen.Nu weer warmer in Spanje. Maar ja, dan vliegen jullie heen en weer, ha ha ! Liefs xx

Suze 2016-10-16 00:30:54

Prachtig weer behalve de vliegen jasses ware plaag. Daar zou ik ook zo klaar mee zijn.Alhoewel je schijnt ze te kunnen eten tegenwoordig. Ze zijn in ieder geval al gegrild Gauw naar een andere plek . Groetjes en tot volgende blog maar weer