Met de bus naar Cartagena.

Spanje, Cartagena.

Prachtig weer, als we opstaan.
De bus gaat om 9:45 uur, dus efkes aanpoten om op tijd te zijn.
De rit is al geweldig, dat wisten we, omdat we ook zo gekomen waren.
Soms lijkt het echt Noorwegen, die smalle kronkelende wegen door de ietwat kale bergen.
Apart landschap.

In Cartagena treffen we een bijzonder hulpvaardige duizend'talen'poot zal ik maar zeggen.
Want het Spaans, Frans, Duits en Engels gaat haar heel goed af.
Zij leert ons in 5 minuten, wat en waar en tot hoe laat en op welke dagen er in Cartagena allemaal te zien en te doen is.
(En wat ze stiekem afraadt)๐Ÿ˜…

Geweldig.

We hebben een fantastische dag gehad.
De oude opgravingen hebben we overgeslagen, dat is voor de archeologen.
Het is een cultureelrijke stad, met een heel veelzijdige haven, met visserij, marine en jachten.
Er zijn prachtig geplaveide straten met winkels, mooie gebouwen en natuurlijk veel terrasjes.

Er hangt hier een soort vakantiesfeer, want dinsdag wordt de dag van Sint-Jozef gevierd, beter bekend als Dia del Padre. (vaderdag)
Dat duurt een paar dagen.
Dan is iedereen ook vrij.

We waren weer op tijd terug om ook nog in het thermaalbad te vertoeven, héérlijk.
We ontmoeten daar natuurlijk meerdere mensen, met één vrouw hadden we een leuk gesprek, zij vertelde dat ze 4 december waren gekomen voor een paar dagen en dat ze er nu nog steeds zijn, zo fijn vinden ze het hier.
Ze vertelde ons een aantal dingen die voor ons in de komende dagen heel leuk kunnen zijn.
Wellicht moeten we bijboeken. ๐Ÿ˜…๐ŸŒž๐ŸŠ‍โ™‚๏ธ

Wat leuk te lezen van zoโ€™n fijne dag. Mooie plaatjes en een verscheidenheid aan kleuren. Leuk die bruiloft. Ja, zal een fijne dag geweest zijn. Uiteraard ook lekker gelunched.

Nelly 2024-03-16 22:49:34

Die hakken zijn wel heel bijzonder!!!!

Nelly 2024-03-16 22:51:46

Dan zie ik zoveel mooie huizen, straten, beelden etc. En wat blijft hangen die schoenen met die wel heel bijzondere hakken. ๐Ÿ™ˆ๐Ÿ™ˆ๐Ÿ™ˆ๐Ÿ™ˆ๐Ÿ™ˆ

Dora 2024-03-16 23:49:38

Jij bent net als ik genieten van wat je ziet en meemaakt, oog voor detail. Je laat een mooie indruk achter, tjonge, heerlijk dat Spanje en dat weer! Daar doe je het voor hรจ? Warmte maakt alles zoveel gezelliger. Die jurk vind ik niks van de bruiloftsgasten, die schoenen ook niet hahahaha