Dagje aan zee wonen.

Nederland, Zandvoort

We waren nog niet thuis, of het nare bericht bereikte ons, dat onze vriend Nico de Rooij positief getest was en opgenomen in LUMC.
Dat betekend dat zijn Anneke met haar alzheimer alleen is.
Ook zij werd positief getest, een extra moeilijk traject staat haar te wachten, want ze kan nu nergens terrecht.
Gelukkig heeft ze lieve familie, zwagers, neven en nichtjes, die er voor gezorgd hebbben dat er 24 uur een verzorgster was.
Ik moet zeggen, het heeft me zeer geraakt, deze lieverd zó te moeten meemaken in al haar vergetelheid maar prachtige optimisme.
Natuurlijk heb ik hen, per slot zijn we al 50 jaar bevriend, zo goed mogelijk bijgestaan en geholpen.

Het heeft me wel geleerd, dat wij als 70ers, heel erg 'up to date' moeten zijn.
En dan bedoel ik, zorg dat je kunt videobellen, dat iemand gelijk je financiën kan overnemen, die de weg weet naar pgb en hulpinstanties voor zorghulp.
Het zijn spannende en nare tijden voor deze lieve mensen.

Tussen alles door is het af en toe ook tijd om lekker te fietsen en jaja, ons busje is er nog.
Ik geef aan dat ik heel graag nog een dagje op de Boulevard in Zandvoort wil vertoeven en dan van daar uit lekker fietsen.

Nou...Bert doet het natuurlijk, hij laat mijn wens uitkomen, heerlijk.

Een gezellig en heerlijk fietstochtje ten noorden van Zandvoort in een schitterende omgeving.
We hebben het zelfs twéé keer gedaan.