Hugette et Jean-Jacques

Frankrijk, Heiligenstein

Indische mensen noemen het mampieren, als ze hier en daar onderweg op visite gaan.

Wij gaan via Luxemburg (natuurlijk even tanken, €1,55 diesel) naar Heiligenstein in de Elzas. Daar wonen, (Frans- en Duitsprekend) Hugette(78) en Jean-Jacques(82). Wij kennen ze sinds 2009 vanuit Zuid-Frankrijk.
Ooit waren ze ook met hun camper bij ons in de buurt op de camping en hebben we samen bollentochtje/ rondvaart en bloemencorso gekeken waarbij Simone bloemenkoningin was.
Nu gaan wij bij hen een bakje doen.
Natuurlijk willen ze dat wij daar blijven, op hun oprit (hartstikke steil) maar dat gaan wij niet doen.
Zij hadden vroeger de bakkerij in hun dorp, dat was natuurlijk aanpoten geblazen. Zij zijn dan ook al behoorlijk versleten wat best moeilijk is. Toch zijn ze nog elk jaar met de camper onderweg.
We konden ons om 15:00 uur losrukken van hen en gaan weer verder, 't was héél gezellig.

We staan in de buurt van Colmar in Gunsbach, camping Beau Rivage, veel vogels en ook al een eekhoorn gezien, geweldig.
De jas en dikke trui is al uit, dat moeten we hebben, lekker om weer buiten te kunnen vertoeven met een biertje en een radlertje.

Ondertussen zijn we weer een dagje verder. Vanmorgen was het toch even droog 't was heftig vannacht, (donder/bliksem) en rijden nu richting Lyon.
Geen bezoekjes meer, we gaan verder Zuid-over.6

Geweldig bezoek was dat. En die treinbaan vd man! Heerlijk! Lekker opweg naar de vitD. Heeft een winterlijf nodig. Bon voyage!

Nelly 2023-03-14 13:40:33

Wat leuk om daar effe langs te gaan. Zullen ze vast gewaardeerd hebben. Leuk plaatsje ook denk ik.

Dora 2023-03-15 19:24:18

Wat een mooie hobby heeft die man, heerlijk om te zien. Weer aardig wat gezien en gedaan onderweg. Dat het lekkerder weer wordt is mooi meegenomen. Hier mis je niks! Goede reis!