Van alles wat.

Verenigd Koninkrijk, Padstow

Ook bij ons, is om Truus haar woorden te gebruiken, het oppervlakte water méér dan aangevuld. πŸŒ§β˜”πŸŒ¬
We verlaten de bus alleen in noodzakelijke gevallen.πŸ˜– 😁

We wisten al een paar dagen dat dit weer er aan zat te komen, dus een camping gezocht met mooi uitzicht, wat de pijn moest verzachten.

Wat wel betekende, dat we een 200 meter naar beneden en weer terug omhoog moesten lopen om te kunnen sanitairen πŸ˜–
Joh, onze conditie wordt of zó goed, of we gaan d'r kapot an.
Eerst al die trappen bij het strand, dan weer een soort pelgrimsafdaling.
Je moet er wel wat voor over hebben.

Tijdens het schrijven, oeps aha, weer een helikopter héél laag, voor onze neus, boven het water.
Snel, de verrekijker!
Hij laat iemand zakken en bij het ophijsen, vallen ze beiden weer in zee.
Haha, wat een sukkels, misschien wel expres.
Of het nou een oefening was, we weten het niet, het was eventjes spannend.

Bij het verlaten van de camping, de ontzettend smalle weg, bij ons noemen ze dat een steegje, kunnen we niet meer verder.
Een caravan blokkeert de weg, zijn wiel helemaal krom, waarschijnlijk zijn as gebroken.
Wellicht de muur geraakt.

Weet je, het ergste is nog dat ze die caravan van háár ouders geleend hebben.
Drama.

We hebben ondanks het slechte weer toch nog 2 keer kunnen fietsen over de voor de Engelsen bekende 'Camel Trail.'
Dat is een fiets/wandel/en paardenpad over een oud spoorwegtraject door prachtige natuur, langs de rivier de 'Camel' in Cornwall.

Ook zo'n mooi kerkje met ontzettend oud kerkhof kom je tegen op de rit.
Heel fascinerend vond ik de steen van William en Charlotte.
Zij scheelden toch 33 jaar met elkaar.
Prachtig om zulke romanachtige dingen te vinden.
In mijn fantasie is er al een film gemaakt van de roman die ik er omheen geweven heb.🀭

Heel mooi, fietsen we over de oude spoorbrug, voor dat we de oude havenstad Padstow binnenrijden.

Als beloning, een cappuccino met een op de orginele manier geserveerde warme 'scone with clotted cream and jam'.

Je kan er niets aan doen, je verengelst gewoon een beetje.
😁

Je moet er wat voor over hebben " de wijdse blik". Prachtig! Maar πŸ€”, jullie hebben toch wel iets van een emmer aan boord voor de gevolgen van die plotselinge samen trekkende spieren op te vangen? Want over hoe veel minuten ben je vanuit je busje bij het sarnitaire blok? Ik geloof het graag dat alle spiergroepen behoorlijk getraind raken πŸ˜‚πŸ˜‚. Alweer mooie foto's met boten, haventjes, smalle weggetjes, die ook nog geblokkeerd kunnen zijn. Mooie vergezichten. Puur genieten al hebben jullie dit x meer binnen gezeten vanwege de regen. Maar gelukkig gebeurd het nog steeds " Na regen, komt zonneschijn". De paden op, de lanen maar weer in. Veel plezier maar weer scatjes πŸ‘πŸ‘.

Suze 2019-06-16 11:23:27

Jammer van de regen maar het uitzicht vergoed veel. En dat straatje met die bloemen aan dat huis. Prachtig