Het ontdekkingsreisje gaat maar door.

Spanje, El Puerto de Santa María

El Puerto de Santa Maria is een heel oude stad.
Rond jaren 700 was het al een belangrijke havenstad.

De tweede ontdekkingsreis van Columbus, is van hieruit begonnen.
Men heeft veel geld verdiend met het handelen, wat nog steeds te zien is.

Wij vinden het een leuke stad.
Zeker nu met dat Paasfeest sfeertje.
Veel inwoners hebben wel een familielid of vriend die mee doet met de Processies.
We hebben al jonge mannen gezien met verwonding of grote bult in de nek door het meedragen van het Heiligbeeld, en dat na één draagbeurt.
(Kijk ook de teksten bij de foto's)
De Katholieke kerk houdt wel van show hè, als je dat zó mag noemen.😇

Het bezoek aan Cádiz is uitgesteld, er is te veel wind om te varen.
Maandag doen we nog een poging.

Echt wel een ding hè, die processies. Mooi om te zien. Jammer van die mooie kerk, dat zou beter gerestaureerd moeten zijn in tegenstelling tot de binnenkant. Af en toe vraag ik ook echt af of dat allemaal zo moet die pracht en praal. Jullie vervelen je niet, lekker genieten en neem ook jullie rust.

Paula 2023-04-02 13:28:26

Wat geweldig om dit allemaal een keer mee te mogen maken. Zo kennen wij dat hier niet volgens mij. Zo groots . 👌👌👌

Dora 2023-04-02 14:48:49

Jullie zijn daar op een mooie tijd. Extra drukte zo naar de paasdagen toe. Geniet! Liefs Suze. O ja, mooie en veel foto’s, dank je wel! Kus, Suze.