Dat weer hè.

Verenigd Koninkrijk, Tintagel

Het meest bijzondere dat we deze vakantie gehoord hebben is de vraag: ,,Heeft jullie land een eigen taal?"
Die man leek echt niet dom of zo hoor, maar toch een vorm van wereldveemd zijn we al vaker tegengekomen.
Of, zoals bij een ontmoeting met een Engelse die
met haar man de Noordzee overstak met hun zeiljacht, ooit zei:
,,We are too lazy, to learn another language."
En daar lijkt het zeker op.

We hebben intussen een mooie camping verlaten, vanwaaruit we prachtig zonder gevaar konden fietsen.

Na 3 weken zijn we bij ons eigenlijke startdoel van deze reis aangekomen, het eindpunt van 2015 🤪
Zowat al met de tong op de knieën gaan we nu onze wandel-fiets-trektocht beginnen.🤭😁

Tintagel, de veronderstelde geboorteplek van King Arthur.
😂Nou, ik denk eerder dat hij opdracht heeft gegeven aan "Ivanhoe en zijn schildknaap"
om een mooie stek voor hem te vinden.😂

Een wonderschone mystieke plek.
Ideaal om je conditie op peil te houden en met "breathtakenlybeautiful" uitzichten.
Alleen dat vaak weerbarstige weer hè.
Wij gaan het toch proberen, tussen de buien is het vaak toch iets langer droog dan je zou denken.
🌦⛅🌤🌥☁️🌧🌞❣

Ja mooi!!! Mooie herinneringen hebben wij daar. 💋

Simone 2019-06-18 16:48:54

Wat een prachtig land is Engeland eigenlijk. dat postkantoortje prachtig. Wat zullen jullie genieten. Top.

Dora 2019-06-18 19:35:54

Niet de makkelijkste route waar jullie vandaag voor kiezen. Maar wel een schitterende route. Smalle weggetjes waar je volgens mij achter elkaar moet lopen. Zijn jullie ook over de brug gegaan om van de ene berg naar de andere berg te gaan? Met verwondering gekeken naar de foto’s met de huizen met doorgezakte daken. Is dit de bouwstijl of door de “tand des tijds”! Mooie foto’s weer. Wat een overweldigende mooie natuur. Puur genieten,!!

Suze 2019-06-19 12:52:00

Lieve Suze, die brug leidt naar de ruïne. Het is nu gesloten omdat momenteel deze wordt vevangen voor een nieuwe brug, hij was niet meer veilig. Die huizen met doorgezakte daken, zij zijn uit de 13e eeuw, dus best oud, dus ik kan me voorstellen dat de balken doorgezakt zijn. Xxx

WaarZijnBertEnLot 2019-06-20 13:22:28

Gezeten in de boomgaard van dit schattige campingkje in friesland, zit ik nu eindelijk op mijn gemakje alles te bekijken. Wat hebben jullie mooie foto's en wandeltochten gemaakt. Op de fiets zou het voor mij te doen zijn, maar klimmen en dalen wordt een probleem. Zo geniet ik ook met volle teugen.

Paula 2019-06-22 11:03:46

Erg mooi die uitzichten. En wat een geschiedenis weer.