De spekkoekkust

Frankrijk, Urrugne

Het Spaanse Salamanca ligt op onze route als we weer naar het noorden gaan.
Het weer en de verwachtingen zijn echter zo slecht, dat we besluiten hier alleen te overnachten en dan verder te rijden.
Als we hier nog eens komen, zullen we de stad zéker bezoeken.

We belanden net over de Spaanse grens in Frankrijk, in Socoa-Urrugne met zijn in Baskische kleuren geverfde huizen.

De mooie terrassencamping ligt direkt aan de Atlantische kust.
Vanuit ons busje hebben we zicht op de Pyreneeën, schitterende luchten en een stukje baai en strand van St-Jean-de-Luz.
We lopen binnen 10 minuten naar het centrum en strand en in één minuut naar het kustpad.

We hebben al heerlijk langs deze prachtige unieke steenlagenkust gewandeld, ik noem het de spekkoekkust.

Het mooie weer houdt ons nog even hier.
Trouwens, een weekje vakantie hebben we wel verdiend hè, na deze drukke 5 weken, hahaha.

We zitten hier op z'n Kattuks gezegd:
,,Weer helemael te trouwe"

Au revoir, B et C

Joh, wat is het toch mooi. Absorbeer de heelijke luchten en geuren nog maar. Wij kijken al uit naar jullie Lorelei plaatjes.. Bon voyage mes amies.

Nelly 2016-10-26 13:03:48

Hahahahaha.

Charlotte 2016-10-26 13:14:59

Mooi mooi mooi. Weh me broertje heb geweun een meager koppie ekrege. Geniet ze.

Dora 2016-10-26 14:05:26

Weer die mooie blauwe zee. Ik weet nu al dat ik ook steeds weer water wil zien als ik er op uit ga. Gevoel van vrijheid en frisse lucht. Salamanca is mooi. Plaza major heeft het ! Heerlijke tapasbarretjes. Ik heb met volwassenonderwijs een studieweek aan de universiteit les gehad. Onvergetelijk! Jullie komen nog veel tegen onderweg. Ik kijk ernaar uit! Liefs XX Paula P.S.: vrijsag 28 ste naar huis. Hoera !

paula 2016-10-27 08:47:42

AL WEER EEN KLEIN BEETJE RICHTING HUIS?! iK KREEG ZELFS 2 VERSLAGEN(DEZELFDE) OP 1 DAG; Mooie foto,s weer,wat een natuur zou Cor zerggen! Maar die oude Portugezen konden er wat van,prachtige beeldhouwwerken aan die kerken(foto's) vorige verslag .geniet er nog maar van en neem wat extra slagroom Bert je lijkt inderdaad agevallen! Groetjes Aag.

AAGJE 2016-10-27 13:13:38

Mooi he Lot & Bert!! Dank jullie wel voor het delen. Ik ben er heel blij mee.xx

Suze 2016-10-28 17:06:40

hahaha spekkoekkust, hij is mooi gevonden. Weer op weg naar boven zie ik, geniet nog lekker van de mooie omgeving en het lekkere weer. XX