Dag 2, de kapel op de vulkaanplug

Frankrijk, Aiguilhe

Koud joh vanochtend, 7°C echt kachelweer.
Het zou een mooie dag worden volgens buienradar.

Na het ontbijt direct naar het plein waar we kunnen wassen, want de machine op de camping is kapot.
Door heel Frankrijk staat bij grote supermarkten een soort bushalte met wasmachines en drogers.
Hier op 4 minuten afstand bij de Super U, is gewoon een ruimte met 7 machines en 3 drogers.
Je kunt er wassen met 6kg, 14 kg en 20 kg.
Zeep en wasverzachter zit er al in.
Alles zelfbediening ideaal.
Dus mammaloe is in een half ochtendje helemaal klaar.

Het wordt in de loop van de dag zó warm 27°C, dat we pas om 15:30u. besluiten om naar de Chapelle Saint-Michel te gaan.

Die vulkaanplug is
200.000 jaar geleden onstaan.
In 961 na Chr. is voor het eerst een kapel gebouwd op de miljoenen jaren oude vulkaanplug.

We wisten het, 268 treden, nou ja, pelgrim versleten rots-treden dan hè.
Het was indrukwekkend prachtig.

Het was zó boeiend en mooi, dat we pas 18:30 u. weer naar beneden gingen.
Het is goed dat we één ding per dag doen om de voetjes en beentjes wat te sparen.
Een schitterende dag.

Morgen de Madonna.

Goede morgen klimmers! 😂👍 wat ziet het er op de foto's indrukwekkend uit. Laat staan wanneer je daar in het eggie's bent. En zeker wanneer je eerst de was hebt gedaan mamma Loe en ome Bert het busje heeft gekuisd. En dan verwent worden na een koude start in de ochtend naar een temperatuurtje waarbij op een terras achter een biertje veel toepasselijker is dan die trappen op te klimmen. Maar goed, alweer een mooie dag voorbij en mooie foto's. Lieve groet en tot de volgende x.

Suze 2019-10-01 09:07:21

Wow Wow Wow voor de prachtige foto's en voor jullie uithoudingsvermogen.

Dora 2019-10-01 17:40:11

Dapper hoor, al die treden, maar heel indrukwekkend. Ik zie wel dat het hier ook de moeite waard is om op een terrasje achter een biertje o.i.d. alles op je in te laten werken. Lekker bijkomen na gedane wandeling. XX