Vluchtelingen.

Frankrijk, Amiens

Je hebt soorten vluchtelingen.
Eén kun je er bij voegen, temperatuurvluchtelingen.
Dat zijn wij.😅
Vanwege de hoge temperatuur verwachtingen (36°C), zijn wij gevlucht.

Helaas hebben we het 'Canal' niet helemaal afgemaakt, wel tot en met de trap van 16 sluisjes.
Elk met een hoogteverschil van ongeveer 2,5 meter, over een lengte van 3 km.
Dan heb je het over zo'n 40 meter hoogteverschil.
Er werd niet gevaren toen wij daar waren, misschien omdat het zondag was.
Dit gedeelte van het kanaal is het oudst en in 1820 gemaakt dus wel meer dan 200 jaar geleden.
Hoewel je de oudheid kunt zien, werkt alles nog steeds en op de ouderwetse manier.

We zijn maandag Westover gegaan richting Atlantische kust en zijn nu in Amiens.
In Bert zijn boekje staat dat we zéker de Kathedraal moeten bezoeken, dat gaan we vandaag doen.

Ik geef jullie groot gelijk. Om te voelen hoe heet het kan worden is ook geen genoegen. In Amiens is vast en zeker meer te zien. Dus een nieuw avontuur. Maar ook daar gaat het warm worden. Die trouwlokatie in die Kathedraal was ook een dingetje op de foto. Lieverds geniet ervan.

Nelly 2022-06-14 21:53:03

Slim om te verkassen als het zo erg warm wordt. Wat een zooitje trouwens bij die hippie 🙈🙈🙈🙈🙈🙈Amiens is idd ook mooi. Wat een prachtige kathedraal. En lachen die man in het water. Wie had hem nou het eerst 😉😉😉😉 Veel plezier weer.

Dora 2022-06-14 22:30:43

Zo lieverds, ik had het even druk met ZH bezoeken. Heb jullie drukke vakantie wel gevolgd. En de prachtige foto’s bekeken. Ik herken veel in wat jullie beleven. Heerlijk, ik geniet er van. Blij voor jullie.Geniet ze en heb het fijn. Trouwens Bert, je gaat er hoe langer hoe jonger uit zien. Tot de volgende X, Liefs, Suze.

Suze. 2022-06-15 01:20:03

Zo ongeveer 50 jaar geleden zongen Frans H en Jenny A het al “vluchten kan niet meer”. Dus of jullie dit gaat lukken? Asiel aanvragen wordt overal moeilijk denk ik. Maar het is wel een prachtige plek, waar zo te zien zelfs de loper uit is gelegd. Wie kan dit zeggen. Zulke plekjes met dit soort “paradijsvogels” zijn de kers op de taart. Het is genieten van de pracht en praal van die schitterende Kathedraal en zeker ook van de bende onderweg. Wij gaan vandaag een dagje fietsen, want waarschijnlijk wordt het hier de komende dagen ook heet. We gaan het vanzelf wel zien. Groeten van ons H en T