Verhuizen

Spanje, Roquetas de Mar

Eigenlijk willen we naar Cordoba, Sevilla en dan door Portugal omhoog.
Door het slechte weer en slechte weersverwachtingen in het Zuiden en binnenland voor de hele week gaan we het anders doen.

We besluiten nog een keer naar Alicante te gaan.
We vinden het een leuke stad en is makkelijk met openbaar vervoer vanaf de camping te bereiken.

Ik moet zeggen, de omgeving van Almería vinden we niet aantrekkelijk.
Zo veel kassen van plastic en troep.
Ik kan daar niet zo goed doorheen kijken.
Dat we bij Cartegena stonden zagen we voor het eerst die kassen, ik dacht dat het een bijzonderheid was, maar nee hoor, een groot deel waar we vandaag reden, stond vol met plastic kassen.
Achteraf heb ik op Google gelezen dat alleen al in de provincie Almería, zo'n 28.500 ha. aan kassen vanuit de ruimte te zien is.
Ook wel bekend als de Mar del Plàstico of Plastic Zee.
Nederland is een grote afnemer van de gewassen die hier geteeld worden.

Wij gaan Pasen vieren in Alicante, met de Processies, waar het weer redelijk goed lijkt te blijven.

Wat een trieste aanblik van al dat plastic, en geloof nou maar niet dat het allemaal keurig opgeruimd word, ijdele hoop, dan zie ik liever de mimosa. Wat een bijzonder metselwerk is dat huis tegenover jullie. Die deur is een kunstwerk op zich. Jammer van van het mindere weer, maar ja tis iet ars! Groeten H en T

TruusT 2024-03-26 21:59:44

Nou zeker jammer van het weer. Het lijkt Kattuk wel. Alleen bij ons wel ietsje kouder denk ik. Maar ondanks het weer zitten jullie wel weer op een mooi plekje 👌👌👌

Dora 2024-03-26 23:16:36

Mooie foto’s weer! Heb het goed op jullie nieuwe plek en blijf genieten! Veel liefs,Suze.

Suze 2024-03-27 00:56:36

Ja joh,wat een ellende met al dat plastic. Hopelijk is de grondstof daarvan aardappelen of een ander recyclebaar plastic. Maar desondanks genieten jullie zo te zien en te lezen. Was dat nou het nieuw gekochte overhemd uit de Mall? Lieverds, wij genieten ook nog steeds van alle foto’s en verhalen. Ga dus door met het vullen van de pindat pagina’s. Lfs H&N