Xàbia, op familiebezoek.

Spanje, Xàbia / Jávea

We wilden eigenlijk, tot de regen zou beginnen, wat voor zondag werd verwacht, in Valencia blijven.

Nu weet ik dat in Xàbia een oom en tante van mij wonen.
Volgens mijn 'google maps-je' is dat een 80 km. zuidelijker.
(Blijkt later toch 120 km. te zijn)🤭

Ruud (87) en Marije (79) zijn een kunstenaarsechtpaar, hij is de jongste broer van mijn moeder.
Ook weet ik van mezelf, dat ik spijt krijg, als ik ze niet probeer op te zoeken.

Marije is heel erg verrast en blij als ik bel en we spreken voor de volgende dag af.
Zij wonen in 'de Pueblo', het oude historische gedeelte van Xàbia, waar ze ook een atelier hebben, waar ze nog elke dag in werken.
We wandelen door de oude kern daar heen.

Het was een heel erg fijne, leuke dag, met hen.
Later hebben we samen met Ruud en Marije en hun dochter Cynthia met haar dochtertje Audrey, op een terras wat gedronken en heerlijk gegeten.

Marije vond het 'de dag van het jaar' zo leuk heeft ze het gevonden.

De volgende dag willen ze ons op de camping bezoeken, Marije is wel benieuwd hoe het er tegenwoordig op een camping aan toe gaat, hahaha.

Ook op de camping hebben we een paar heel genoegelijke uurtjes gehad.
Jeetje wat is die oom van mij nog soepel zeg, op zijn leeftijd, geweldig.

Natuurlijk van hen, voor al onze familieleden, de ontzettend lieve groetjes.

's Middags is het nog steeds droog, Bert en ik gaan een fietstochtje langs de baaien, boulevards en de haven maken.
Er is een bruisend uitgaansgebied met een gezellig strand.

Toen we weer bijna thuis waren begon het toch te spetteren.
Jammer dat het weer gaat veranderen, het is hier goed toeven.

We gaan morgen verder.
😃 Nos vemos en Hollanda 😁

Veel liefs, Bert en Charlotte ❣

Tjonge jonge wat een leuke serie ervaringen. Klap op de vuurpijl. En nu karren maar goede reis.

Nelly 2019-10-20 22:40:45

Wat zal het een gejoel geweest zijn toen jullie Ruud en Marije zagen. Leuk hoor dat jullie ze opgezocht hebben. Ook leuk dat Cynthia en Audry er bij waren. Waar is die kleine konjoek gebleven? Zie haar nergens op de foto! Ze zal inmiddels al groot zijn. Zo heel af en toe ontmoet ik ze op Facebook. Wat zien jullie er allemaal ontspannen en gezond uit! Leuk ook te zien hoe Marije het zo naar de zin heeft op de camping! Wat vond ze er van? Zo te zien wel een hele luxe camping! He Lot, heb je gezien op de prachtige eerste foto, dat beest in de boom, ha haha! En mijn fantasie sloeg weer helemaal op hol bij het zien van de palmbomen . Ik hoorde ze ruizen. En ik heb ook met m'n blote pootjes door het zilver witte zand gelopen. Heeeerlijk! En uiteraard ook baantjes getrokken in het zwembad. Daarna heerlijk genoten van de prachtige zons onder gang. Ik heb alweer een fantastische heerlijke dag gehad. Na het geloop door de nauwe straatjes(wel mooi hoor!) had ik zo'n afsluiting van de dag wel nodig. Dank je wel meis. Doe het rustig aan en blijf genieten. 🍀🍀🚐👍👍😘😘

Suze 2019-10-22 02:36:47

Jij hebt overal wel familie zitten lijkt het. Dat was voor allemaal heel leuk natuurlijk, zo'n bezoek als je er toch bent. Positief en heerlijk om op terug te kijken. XZX