De pootjes goed gebruikt.

Verenigd Koninkrijk, Brixham

Het regent, balen.
"Zal ik dan maar wassen?"
Toen was het ineens droog.
"Laten we maar eerst hier een broodje eten en dan met de bus naar Brixham gaan."

Want dat met de fiets daarheen vinden we toch te gevaarlijk.

Na de lunch.
"De bus gaat pas over twee uur.
Weet je laten we met een taxi gaan."

Zo waren we toch nog om 15:00 uur in de leuke authentieke vissersplaats Brixham.

Genoten hebben we daar.
  • Van de haven met de oude netten en kreeftenkorfen.
  • De steile nauwe straatjes.
  • De opgestapelde gekleurde huizen die tegen de hellingen geplakt lijken.
  • De havengeuren.
  • De verscheidenheid aan mensen.
  • De winkeltjes.
  • Het vrouwtje wat aan het zingen was.
  • De schelpenwinkelier van 79 die zijn werk zo leuk vindt.
  • De heerlijke mosselen in het restaurant wat hij aanraadde.
  • Zeker ook genoten van de pittige wandeling naar Berry Head, de landtong aan het begin van de baai en het schitterende uitzicht op de kustlijn.

Alles bij elkaar weer een heerlijke belevenis, we waren rond 21:30 uur weer thuis.

Hoi lieve volgers.💕 Even een antwoord op vorige reacties van jullie. Suze, natuurlijk is er een verhaal bij de schedels van Hythe, je kan alleen niet alles vertellen en Google weet ook veel.😉 Hé, Marella, in Polperro en Plymouth zijn we al 20 juni 2015 geweest, de blog van dat jaar is ook nog steeds te lezen. (Waar het weer ons brengt) Aagje, die 30 km van jullie, wij nemen ons petje af hoor. Jullie fietsen zogezegd echt hè, zonder motortje. Voor ons zijn die hellingen een peuleschil met de luxe van een electrisch hulpje. En morgen neem ik een vrije dag om de foto's van onderschrift te voorzien.😅 Het zal weer een leuk en waardevol boek worden, heerlijk dat jullie zo meeleven. Tsjarlut❣

WaarZijnBertEnLot 2019-06-06 20:46:22

Wat een verschrikkelijke leuke plaats . Prachtige foto's weer.

Dora 2019-06-06 22:00:11

O lekker, scones and clotted cream😋 Mooie fotootjes, Lot.

Marella 2019-06-07 00:52:47

Mooie foto’s!! Wij steken morgen ochtend over🚢🤗