Nog een dagje hoog en droog.

Duitsland, Rüdesheim am Rhein

Joh, het houdt niet op.
De aarde smeekt om regen, maar zij moet nog even wachten.
Wij willen in Rüdesheim nog met de stoeltjeslift naar vrouwe Germania.
Het zou nog steeds een mooie dag worden en eindelijk ná, in de zon zitten, gezellige praatjes, tientallen boten, (per slot zitten we ook daarom op deze stek), om 13:30 u. op de fiets.
Gewoon op het makkie naar Bingen.
Zaten we toch om 16:30u. boven, aan een heerlijk stuk taart, in zicht van de bronzen Vrouwe Germania.
Zij is voor Duitsland, wat Brittania is voor Engeland en Marianne voor Frankrijk.

Ik had altijd gedacht dat deze stoeltjeslift mooier, langer en spectaculairder was dan die in Boppard, maar na ons heerlijke sessellift-tochtje met Nel en Henk, twijfel ik daar over.

We hebben in Rüdesheim gegeten, met zicht op de (vooral in Azië) wereldberoemde Drosselgasse en om 19:00 u. stappen we weer op de fiets naar ons buske. (32 km.)
Pikkiedonker was het toen wij even voor 21:00u. aankwamen.
Alwéér een lekker dagje geweest.

Volgens onze telling hebben we nu al 8 verschillende buren gehad, de meesten zijn erg leuke mensen.

We twijfelen of we naar huis gaan of naar Frankrijk.
Eerst gaan we maar een beetje noordover, 25 km naar de Lahn, nu het nog mooi weer is.

Ik besef dat ik vrijdag jarig ben en 70 wordt.
Ik zal er dit jaar totaal niets aan doen, dat doen we pas, als het voor iedereen veilig is.

Veel liefs, B&C❣

Wat een heerlijke tijd maken jullIe ervan. Gelukkig voor ons, dat we het mooiste uitzicht hebben gehad. Wat niet wegneemt dat de foto’s prachtig zijn. Lieverds, jullie nemen de 2de toch wel taart en een heerlijk slaapmutsje? Waar jullie ook zijn,Vééééél liefs. Nog twee nachtjes!!!

Nelly 2020-09-30 11:45:27

Weer foto’s van het grote genieten. Een aantal jaren geleden hebben we ook aan de Lahn gestaan. Lijkt of de jaren steeds sneller gaan. 64 jaar geleden stond ik ook bij vrouwe Germania. Heb het voor de zekerheid even op gezocht. Kan hier de foto niet plaatsen, die stuur ik je in de App. Hebben jullie nog geen eelt op je zitvlak? Die arme billen hebben het zwaar te verduren. Groetjes T en H

Truus T 2020-09-30 12:33:09

Hahaha, die Truus. Nou ik heb jouw foto er ook bij gezet hoor, die mag niet ontbreken. Een foto uit 1956 prachtig, volgens mij sta jij omstrengeld (hahaha) rechtsboven vierde van rechts.

Charlotte 2020-09-30 14:21:12

Lieve Globe trotsers, Ik ben al vaak in Azië geweest maar nog nooit van “Drosselgasse” gehoord. Enne, ik ben nieuwsgierig, maar ga het niet op zoeken. Wanneer we weer in levende lijve bij elkaar zijn, wil ik er over horen. Dan kan ik tevens de tinteling in jullie ogen ervaren wanneer jullie er over vertellen. Want op dat moment ben je er weer even met alle gevoelens die je toen ervoer. Heerlijk dat jullie zo mogen genieten. Wat een mooie foto’s weer. Ik koop voor vrijdag een 🍰en vier het feit dat m’n zusje 70 jaar geworden is. Geweldig Lot, jij bent de hekken sluiter van ons gezin. Op naar de 80🤭😄🍻🎉🎂🍦❤️🥰🥰🙋🏻‍♀️Veel plezier!

Suze 2020-09-30 17:10:16

Prachtige foto's weer. Wij hebben de tocht met de stoeltjeslift in Boppard ook gedaan. Echt prachtig. Maar bij deze tocht hadden jullie toch ook een fantastisch uitzicht. Nog veel plezier verder maar let goed op waar je naar toe gaat . Want overal laait het corona virus weer behoorlijk op. Liefs en de groetjes van ons

Dora 2020-09-30 17:51:41

Jullie genieten er volop van, foto's getuigen ervan. Duitsland heeft mooie vergezichten, ik moet het volgend jaar zelf weer 'es ervaren. Het is alweer een poos geleden dat ik er was. Ik denk aan je Lot overmorgen, maak het jullie gezellig. En alvast gefeliciteerd! Kussss XX

Paula 2020-09-30 19:06:22

Zo goed om te horen dat jullie genieten, met volle teugen. Ja het schijnt dat jullie foto's veel herinneringen oproepen bij vrienden en familie. Zo ook bij mij, de eerste reis die we samen met mijn ouders en Norman maakte was een boottochtje op de Rijn. Van Arnhem tot Rüdesheim, niet zo luxueus als ze nu zijn, maar ook met mooie herinneringen. Van harte gefeliciteerd voor morgen, lieve Charlotte. 70, ach het is maar een nummer en je weet : Age is a matter of mind If you do not mind it does not matter. Veel liefs🧡😘

Marella en Norman 2020-10-01 15:17:03

Hoi Lot en Bert, wat een mooie foto's en wat een bereisde vrienden hebben jullie; wij zijn geloof ik samen pas 2 keer in Duitsland met vakantie geweest maar we hebben wat gemist! We willen je toch vast feliciteren voor morgen, van harte en nog vele jaren! In Duitsland is het veiliger dan hier , denk ik, vanavond voor het eerst met mondkapje! naar Appie, liefs Cor en Aag.

Aagje en Cor 2020-10-01 16:53:46

Jaaa Aag, je hebt helemaal gelijk, daarom teuten we ook zo, we hebben geen haast om terug te komen. Wij doen helemaal mee met de kapjesdiscipline van de Duitsers, bevalt ons goed. En natuurlijk Marella, is leeftijd een kwestie van geest en ik maal er helemaal niet om, maar geniet er juist intens van. Ik weet nog dat je toen vertelde van jullie boottocht met je ouders, de lieverds. Ennnn wat heerlijk hè, al die reacties, dat wordt smullen van mijn boek.🤩