Feest in Salisbury, viering Magna Carta

Verenigd Koninkrijk, Old Sarum, Salisbury

Dinsdag wasdag.
We zijn nu 10 dagen onderweg, het lijkt veel langer, maar onze sokken en onderbroeken liegen er niet om.
Het is een stralende dag en alles is om 15:00 u. weer in de kast.
Maandag was een feestdag, wij hebben de 800 jarige viering van de
'Magna Carta' met veel muziek, dans, een enorme processie en vuurwerk gevierd.
Waren om 22:45 thuis, konden nog net douchen.
In het kort is dat de datum, 15 juni 1215, verkreeg het volk zijn rechten, een heel belangrijk moment voor de grondslag van de democratie.
De Cathedral is ook schitterend, Peet je kussentje is al geborduurd hoor, als je ook bij de kerk wil.
Het doopvont was ook heel bizonder en natuurlijk heb ik weer een evensong met koor bijgewoond, Bert ging nog even de stad in.
Vandaag gaan we de 'Old Sarun' op.
Per slot hebben we daar uitzicht op vanuit ons buske.
Hier zou de eerste Cathedral gestaan hebben, maar zoals met veel dingen in Engeland, hangt het van sages en mystiek aan elkaar, geweldig, wij gaan er helemaal in mee.

Hallo lieverds, wat leuk om mee te reizen met de verhalen wij genieten ervan , dus ga zo door. Hier alles oké. Veel liefs van ons

Elly simon 2015-06-16 18:56:55

Leuk hoor! Echt genieten zo!