Wind!

Nederland, Wieringerwerf

Vannacht hebben we in de simpele 'haven' bij Andijk overnacht. In de loop van de nacht begon het steeds harder te waaien waardoor de verstaging flink ging klapperen. Midden in de nacht heb ik toen de verstaging goed gezet en kortstondig van de sterrenhemel genoten voordat ik weer snel in mn warme bedje dook ;-). Daar (de sterrenlucht :p) zijn geen foto's van maar wel nog een mooie wolkenlucht voor de liefhebbers.
De volgende ochtend waaide het nog steeds lekker hard: Jeuj! Op het dek hadden zich in de loop van de nacht talloze vliegjes in grote groepen verzameld. Voldoende eiwitten iig voor Bear Grylls om te overleven.
Helaas waaide het dan weer net te hard om als onervarene te gaan Spinnakeren (toch even wat uitleg, dit is dus een groot bol zeil dat je voorop de boot kunt zetten de ruime en voordewindse koersen). Ongeveer windkracht 4 dus de voorspelling klopte. Wel gingen we op volle snelheid met fok en grootzeil. We zijn dan ook in korte tijd helemaal tot Den Oever gekomen.
Daar hebben we op de haven 2 fietsen gehuurd. Daarmee de omgeving verkend en avond gegeten in Hippolytushoef.

Volgens mij zijn dat muggen en ik weet niet zeker of Be(a)ren ook muggen eten :-p. Niet lek gestoken?

Bas 2014-08-06 22:43:30

Zo stel je je toch een zeilvakantie voor: lekkere wind, mooie luchten (dank je), flink in de weer met de boot en allerhande zeilen en daarna van de aanlegplaats genieten ( of het nu een grote of kleine haven is). Mooi zijn ook de toepasselijke kunstwerken die in veel havenplaatsen staan. Groetjes voor jullie tweeën en blijf lekker genieten.