Mee op de snorkelboot

Portugal, Portinho da Arrabida

Bij de duikschool van Portinho hadden we een afspraak gemaakt om met een boot mee te gaan naar een snorkelplek. Er zou ook een groep duikers meegaan, dus broodjes en koffie moesten mee, want we zouden 3 uur op het water blijven. Wij Hollanders waren stipt op tijd, maar de spullen moesten nog even gereed gemaakt worden. De parkeerwachter fungeerde als tolk en vertelde dat de plannen gewijzigd waren en we 2 uur zouden gaan. Ook goed.
We vertrokken bij bewolkt weer dus we waren wel een beetje bang om het koud te krijgen, maar gelukkig viel dat wel mee, vooral dankzij Nellekes turbo pak. Bij een inham in een rots werd er gezegd: we laten jullie hier uit de boot en dan gaan wij daar verderop duiken. Euhh, ok! Het zicht was eerst wat beperkt maar toen de zon doorbrak werd het steeds beter en zagen we schooltjes vissen, een heleboel anemonen, slakken en zeekomkommers en zelfs een octopus! Zo gaaf. Na 4,5 uur stonden we weer bij de duikschool met een glaasje sinas en een koek. Wat een heerlijke tocht!

Leuk dat je, weliswaar geen 3 uur, hebt kunnen snorkelen. Nelleke ziet er wel heel professioneel uit in haar pak en heeft er duidelijk zin in. Er zijn weer mooie onderwaterfoto's bij. Het was vast weer een dag met een gouden randje voor jullie als waterliefhebbers.

MenM 2012-09-08 17:56:27

Geweldig dat jullie daar zo goed kunnen snorkelen met de nieuwe spullen en prachtige foto's! Wat een leuke molen om je vakantie in door te brengen. We blijven jullie op de voet volgen.

Ingrid 2012-09-08 22:54:54

Gaaf die octopus!

Guus 2012-09-09 12:44:44

Leuk Nelleke en Ron. Jullie hebben duidelijk je stekje gevonden daar. De molen is super en dan de watersport op jullie lijf geschreven. Dat hou je nog wel even vol daar. Veel plezier en goed weer. Groet diny