Duikvakantie Egypte

Thailand, Ko Thao

De 11e gaat het dan echt gebeuren. Ik ga op duikvakantie samen met Luc (/mijn neef/)! We hebben een mooie reis geboekt waarbij we eerst ons PADI Open Water Diver certificaat gaan halen, en daarna gaan we ook nog 10 duiken maken in de Golf van Aqaba.

Update -> Thailand

We gaan niet meer naar Egypte, maar naar Thailand! Op de 11e komen we in de ochtend aan op Koh Tao. We overnachten daar 5 dagen in het Charm Churee Villa aan de westkust van het eiland.

Update

De bootreis naar Koh Tao vanaf Koh Samui ging prima. De zee was heel erg rustig. Bij de haven stond ook onze pick-up naar het Charm Churee Villa resort gereed. Ook stond er een enorme menigte mensen die ons boottrips, overnachtingen, taxi ritten, duikexcursies en weet ik wat probeerden aan te bieden. Totale chaos in ieder geval :-).
Na het inchecken op het resort moesten we nog 2 uur wachten. Maar dit konden we lekker in de schaduw aan de bar doen met uitzicht over de prachtige baai. In de prive baai van het resort...klinkt wel erg zo... maar zo zijn de meeste iets 'duurdere' hotels hier. Om een indicatie te geven we betaalden zo'n 70 dollar per nacht voor de 2 persoons kamer. Maargoed, in de prive baai, Jansom Bay (middelste foto onder), waren dus al mensen aan het duiken en snorkelen. We merkten ook dat de duikschool daar door Nederlanders gerunt werd. Na een praatje met hun gemaakt te hebben besloten we daar onze cursus te doen. Wel zo relaxed omdat we dan niet steeds naar het strand hoefden te reizen in de ochtend. Ook de apparatuur die ze daar hadden zag er vrij nieuw uit, en het gaf wel een vertrouwd gevoel.

Bungalow

Daarna konden we onze Bungalow in (of hier ook wel Bongolow, en Bangolow genoemd ;-). Gelukkig een hele verademing met het Akwa, veel netter, alles lekker schoon en fris. Helaas geen internet, dat wel.
Het kluisje zat alleen dicht toen we aankwamen. Na de receptie gebeld te hebben hadden we binnen een paar tellen iemand binnen die hem voor ons open ging maken. Zo'n kluisje heb je hier wel nodig, want de voordeur is gewoon een hordeur met een hangslot erop, haha. Het huis had wel een typische indeling. Eerst de veranda, dan een soort lounge area met kussens, dan de slaapkamer, en dan de badkamer. Alles aan elkaar in die volgorde.

Die nacht heb ik helaas weer lang wakker gelegen... erg vervelend want ik had dan bij elkaar al bijna 3 dagen niet geslapen... Hmm.

Wow Ron hip! Heb je al een theorieboek? Anders kun je de mijne wel lenen!

Sanne 2011-01-14 13:30:24

Nou, nou: dat is toch even iets anders dan een proefles ergens in een zwembad of i.d. Dit is meteen het grote werk. Bovendien ben je meteen in een warm land. Wij zijn benieuwd wat het gaat worden en zullen het met spanning volgen.

MenM 2011-01-15 18:40:21

Nou dit gaat dus niet door... :-(... Konden gelukkig kosteloos annuleren en zijn nu druk op zoek naar wat anders.

Ron 2011-02-02 22:45:13

De foto's op de onderste rij zien er net zo mooi en luxe uit als die van Egypte. Zo te zien is de onderwaterwereld in Thailand ook zeer de moeite waard.

MenM 2011-02-08 16:02:27

Ha Ron! Goed zeg dat het helemaal gelukt is met Koh Tao! :-D Dat wordt ook super (en ik spreek uit ervaring!) Koh Tao is prachtig! Als je onderweg nog tips wil voor andere activiteiten in en om bangkok dan hoor ik het wel! Have fun! En vergaap je niet te lang aan de goudmarkt op Dubai Airport!! haha!

Sanne 2011-02-09 10:50:23

top Ron, geniet van het mooie leven onder water want volgens Sanne is het fantastisch die raakt er haast niet over uitgesproken en was bijna een beetje jaloers op jou. Maak er een fijne vakantie van,ben benieuwd naar jebelevenissen, ik ga je v olgen.

wies 2011-02-11 10:34:48

Ron, het ziet er op de foto geweldig uit. Ik vroeg me af of jij die duiker op de foto was. Maar dat zal zo vlug nog wel niet kunnen. Het zag er anders zeer professioneel uit. En Mooi!!! En in Thailand kun je vast ook een hele mooie valantie hebben. Hele volksstammen Hollanders gaan er tenminste naar toe. Heel veel (kijk)plezier. Diny

Diny 2011-02-13 17:29:57

Thanks voor alle Reacties. De foto's kan ik helaas niet aanpassen, maar hebben we niet zelf gemaakt. Toen ik de pin plaatste waren we immers nog niet op Koh Tao :-).