Aankomst Fiji

Fiji, Nadi

In het hotel hebben we heerlijk geslapen en om 3:30 lokale tijd ging de wekker. Dat is 19:30 Nederlandse tijd. Best gek want we hadden toch echt iets van 6 uur geslapen. Als je erover gaat nadenken snap je er niks meer van :-).

Sydney by night

Vanaf het hotel werden we teruggebracht naar het vliegveld. Sydney by night hebben we gezien. Afgevinkt op de bucketlist! Het enige wat opviel was dat iedereen aan de verkeerde kant rijdt. Nelleke ontdekte het als eerste en 'schreeuwde' het uit waardoor ik me kapot schrok alsof de paspoorten nog in het vliegtuig lagen ;p.
Toen we op Sydney gingen inchecken werden we al verwacht. De vrouw zei 'ah there you are' en kraste ons door op een papiertje en ging daarna druk op de computer allerlei dingen invoeren. Toen we de tickets kregen kwam het besef pas echt. We gaan naar Fiji! Na een lekker bakje koffie konden we het vliegtuig in.

Watjes

Bij etihad waren we een beetje verwend geraakt. Dit keer geen persoonlijk entertainment systeem met multiplayer poker. Gewoon gedeelde schermpjes. De vlucht duurde ongeveer 4 uur. Bij het opstijgen gingen we precies door de wolkenrand (of hoe dat heet) en dat was uitzonderlijk mooi. Een beetje alsof je het doosje met watjes van je vriendin/vrouw op je oog zet :p. continu keken we naar buiten naar de watjes en of er al land in zicht was. Eindelijk jaaa daar is Fiji!! Meteen met een adembenemend rif. Zo mooi.

Propeller vlucht

Nadi airport is best een groot vliegveld. Vanaf daar nog één vlucht met een propeller vliegtuig waar ongeveer 20 mensen inpassen. Eerst een hapje gegeten en toen konden we aan boord. Wel behoorlijk warm want het duurde een tijdje voor we konden opstijgen. We zaten vlak naast de propellers. Heel gaaf en heel veel herrie. Echt een machtig geluid.
Na een tijdje gewacht te hebben zet ze (piloot en copiloot waren beide vrouw) opeens de motoren op vol vermogen. Handrem eraf en daar gaan we! Binnen 10 seconden schoten we al de lucht in. Totaal niet wat je verwacht. Echt heel gaaf. Tijdens de vlucht hebben we veel foto's gemaakt. Wat is Fiji mooi zeg. Overal riffen, eilanden, palmbomen, stranden en jungle.
Bij aankomst bleek het vliegveld niet meer dan een huisje te zijn. We werden opgehaald door een man met 1 tand met een taxi waarvan het dashboard bekleed was met een groot langharig totaal verkleurd kleed. Apart. Daarna hebben we in het stadje gegeten. Om een uur of 20:00 lokale tijd waren we al zo moe dat we maar zijn gaan slapen. Wat een dag!

Super!! Wat een ervaring! Fijn dat alles goed verloopt.

Ongrondwettig 2014-04-20 10:38:14

Dat klinkt echt geweldig, laat de vakantie beginnen!

Bas 2014-04-20 11:14:31

Wat een reisverhalen. misschien kun je je nog als ervaringsdeskundige opgeven voor een vergelijkend onderzoek van vliegtuigen/vliegvelden in de categorieƫn: superluxe tot zeer eenvoudig. Van papieren lijstjes tot computers en van vrouwelijke en mannelijke piloten. Inderdaad wel heel veel indrukken op een reis. Gelukkig ziet Fiji er van bovenaf prachtig uit en daar gaat het uiteindelijk toch om.