Pluktuin

Nederland, Abbenes

Een walhalla voor de fruitliefhebber: een pluktuin met allerlei soorten. We begonnen met de kersen in een grote gaard. Het was net op het randje van het seizoen, want vrij veel kersen waren al overrijp of afgevallen. Zo erg om te zien dat, ondanks de plukdrukte, er veel fruit ongeplukt blijft en wegrot aan de boom... De frambozen liepen helemaal op hun eind, maar na een halfuurtje stevig speurwerk hadden we toch een mooi bakje verzameld. Toen de aardbeien: wat een hoop planten en wat een lekkere soort! Hier hebben we goed geplukt, zodat er ook nog wat uit konden delen. De besjes lieten we maar even voor wat ze waren en tot slot gingen we de kas in voor de tomaatjes. Ook een hele lekkere soort, die totaal anders smaakt dan de soort die je in de supermarkt koopt. Al met al was het een leuk, lekker en gezond uitje :-)

Mooie score!!!

Sil 2013-08-04 11:14:42

En lekker dat de kersen en de aardbeien zijn: ik heb van beide al iets gekeurd en het smaakt naar meer; dus het duurt niet lang meer of ze zijn op.. Wel jammer van de bessen; ik ben een grote liefhebber, maar in de winkel zijn ze heel zelden te koop en heel prijzig.