Pubol en L'Escala

Spanje, Pubol, La pera

Vanochtend vertrokken we naar Pubol, waar het kasteel van Gala en Dalí staat. Ook dit is oorspronkelijk een 11de-eeuws bouwsel, maar er is door een zeker iemand toch een persoonlijke touch aan gegeven. Alles is goed onderhouden en geeft een mooie indruk; we misten alleen wel wat informatie over de herkomst van sommige objecten.
Daarna gingen we naar L'Escala, een kustplaatsje. Er werd volop gezeild en er waren leuke strandjes. We hebben voor het eerst kunnen snorkelen en zijn benieuwd of die foto's met de onderwatercamera iets op gaan leveren (want het water was toch wel troebel). Tot slot gingen we naar het nabijgelegen gehucht Sant Martí d'Empuries, dat stamt uit de 15de eeuw, maar voor een groot deel nog intact is. Toevallig was er net een trouwerij gaande. Het is een erg schattig plekje, maar omdat het zo minuscuul is, is het direct geheel ingenomen door de toeristen. Ook hier staat dan een onderbroekenkraam op het enige pleintje, wat helemaal is gevuld met restaurantjes. Dat beinvloedt de sfeer toch enigszins...

Het snorkelen is er toch van gekomen. Wel jammer dat het water troebel was, niet alleen voor de foto's, maar ook tijdens het snorkelen. Hopelijk was er toch nog genoeg te zien onder water. Nog iets van je gading gevonden bij het marktkraampje? Het zal toch wel in een behoefte voorzien, anders gaat het wel failliet:-(

MenM 2010-09-05 12:07:30

Nadat ik bij gelezen en gekeken had, was ik er helemaal moe van. Wat een vakantie!!! En een geweldige afwisseling van bezig zijn en luieren, hoewel ik zo mijn idee heb dat jullie toch meer bezig zijn. En dan die afwisseling van cultuur en natuur. Een mens heeft toch geen idee dat er op zo'n relatief klein stukje Spanje zoveel te doen en te zien is. Geniet vooral zo verder samen. td