L'Albera

Spanje, Cantallops

We zijn van plan om naar een natuurpark aan de Franse grens te gaan: l'Albera.

Update

Na een apart ritje door de grensstreek kwamen we aan in Cantallops, een klein dorpje aan de rand van het natuurgebied. Natuurlijk bleek het gebied weer heel wat uitgestrekter dan wij in ons Hollands perspectief konden bevatten, maar we begonnen met goede moed aan de klim. Na een uur klimmen was ons startdorp al niet meer zichtbaar en gingen we van bergtop naar bergtop, maar het goede nieuws was dat we in de verte het kasteel al konden zien. Dus: met goede moed weer verder. Onderweg spotten we nog een autowrak, een slang, een verlaten houtzagerij en waterkrachtcentrale en oerossen. Na weer een uur kwamen we voor een tweesprong: castell of cantina....? We gingen natuurlijk voor de bar, al stond daar dan weer niet bij dat dat nóg een halfuur klimmen was. Het dorpje Requesens waar de bar zich bevond bestond uit een erf, vol met koeien, met één huis erop: de bar. Onmogelijk om dit te beschrijven, maar het was een fantastische rare plek. We kregen een enorm brood met een half varken erop en toen konden we de tocht naar het kasteel wel weer aan.
Het kasteel was niet toegankelijk (maar we klommen er toch een beetje op), maar was heel goed bewaard gebleven voor een 11de eeuws gebouw. Ron heeft al een ondernemingsplan opgesteld om het tot een toeristische trekpleister te maken :-)
De terugweg omlaag ging een stuk sneller, maar was toch wat te lang naar onze zin. We waren wel een beetje klaar met hiken. Al met al een hele mooie tocht, maar wel een béétje aan de lange kant...

Zo. Alles gelezen en ik moet zeggen: jaloers-makend.....helemaal omdat Joost en Jop op dit moment (met heel goed weer) op Vlieland aan het camperen zijn en ik thuis zit te verpieteren....;-)) Ook daar dus zon, zee en strand. Wat hebben jullie veel ondernomen zeg! En wat een mooie stukjes Spanje zag ik op de foto's. Het lijkt me wel wat om daar ook es heen te gaan. Hee, ik spreek je/ jullie!

Renate 2010-09-04 14:32:45

Wat een energie in je vakantie. Volgens mij hebben jullie zo'n uur of vijf "gewandeld': berg op, berg af. Aan de foto's te zien is het zeker wel de moeite waard geweest. Toch jammer dat je het kasteel niet konden bezichtigen, maar misschien waren jullie tevreden met het genieten van het fraaie uitzicht. Ik hoop wel dat Ron in zijn ondernemingsplan iets zoals een kabelbaan heeft opgenomen met misschien een tussenstation bij het cafe. Anders blijft de klandizie beperkt tot een handjevol diehards vrees ik.

MenM 2010-09-05 11:59:10

Kabelbaan!! Goed plan :-). Dat lost het hele probleem van de pendelbus en de onverharde weg direct op :-) haha