Spinnaker gereed maken

Nederland, Andijk

Vandaag hadden we het plan opgevat om met de spinnaker verder te gaan over het IJsselmeer. Alleen was de spinnakerboom nog niet goed geïnstalleerd. Om dat goed te doen moesten we eerst flink wat uitzoek- en studiewerk verrichten. Documentatie is er niet voor deze boot. Uiteindelijk is het ons gelukt alles goed te krijgen. Daarvoor moesten we wel nog een keer terug Enkhuizen in voor ontbrekende onderdelen. De boom zit er nu helemaal goed op zodat we hopelijk morgen alles kunnen uitproberen. Op het moment dat we dat vandaag wilden gaan doen trok er net een bui over. Daarom zijn we maar op de motor naar een simpel haventje in de buurt van Andijk gevaren. Hier hebben we wat gegeten en lekker in de zon gelegen.

Spinnaker zegt me niets, maar het is er in ieder geval goed mee gekomen. Jammer dat je dan meteen een bui over je heen krijgt. Ziet er wel een beetje treurig uit op de foto, dat had nog niets met in de zo'n liggen te maken. Hier heeft het helemaal niet geregend. In ieder geval beloven ze nu voor de komende dagen windkracht 3 tot 6, dus dat wordt het echte zeilen of is dat weer te veel van het goede? In ieder geval hoop ik voor jullie dat je nog lekker kunt zeilen.